View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Absolutt, han bør jo være mye mer redd for å faktisk bli smittet av korona, om det er slik at han mistenker at immunforsvaret og/eller andre organsystemer har litt nok å stri med fra før. Det er jo gjerne slik at de som ikke tåler vaksinen så godt ofte ikke vil tåle sykdommen så godt heller (med mindre det handler om allergi, selvsagt), og da er det helt greit å satse på flokkimmunitet.
Vis hele sitatet...
Vel, som jeg sa i mitt første innlegg, så praktiserer jeg godt smittevern, holder avstand og har testa meg selv ved antydning til symptomer.
Dette ser jeg på som en selvfølgelighet og det var ikke så veldig problematisk for meg å omstille meg når Corona'en kom, da jeg allerede hadde god trening i dette fra sykdommen jeg nevnte i forrige post.
Tør påstå at det var mye høyere krav til smittevern der jeg var innlagt i et år enn det vi nå anser som en plikt og en del av hverdagen.

Immunforsvaret mitt har heldigvis taklet både forkjølelser, influensa og andre infeksjoner veldig bra, både før og etter sykdommen.

Jeg vil som sagt ikke gå noe mer i detaljer, annet enn at jeg pr.dags dato ikke ønsker å la meg vaksinere på bakgrunn av hva jeg vet om min egen kropp og hvor lite jeg vet om vaksinen(e) og Covid.
Jeg har ikke kommet frem til mitt valg ved å lese kommentarfeltet på VG og surfe på nettet.
Jeg har også snakket med de som følger meg opp i forhold til tidligere sykdom, der jeg gjennomgår full testing av blod og kropp hver 6.mnd, om dette med langtidsvirkninger av vaksinen.
Jeg er ikke i noen risikogruppe når det gjelder covid og ble derfor fortalt at det kunne være greit å vente til man vet mer om bivirkninger og langtidseffekter.
Men jeg ble ikke bedt om å avstå fra vaksinen eller anbefalt å ta den, bare så det er på det rene.
Ønsker ikke å bruke helsevesenet som avgjørende argument, for da hadde jeg ikke sitti her og diskutert med dere nå folkens.
Sist endret av El MunchoGrande; 29. juli 2021 kl. 01:29.