View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av bent hamer Vis innlegg
Morsom tråd. Dette er det ingen som kan tro på seriøst? Minner meg om pyramidespill forklaringer hele veien. Lol
Vis hele sitatet...
Da bør det være den enkleste sak i verden og forklare hvorfor ikke dollar, euro eller norske kroner også er pyramidespill, eller hva?

Sitat av AnonX Vis innlegg
Veldig interessant tråd.

Har noen spørsmål;

Så hvordan foregår "mining" av coins? Hvor mye kan man forvente å tjene på det?
Vis hele sitatet...
Det deles ut 50 bitcoin hvert 10ende minutt. Dette vil halveres etterhvert (25, 12,5 osv) og til slutt vil ikke bitcoins lenger bli delt ut. Men så lenge dette fortsetter kan man mine coins. Det fungerer slik:
1. Du bruker prosessorkraft (CPU eller GPU) til å generere bitcoins. Det er umulig å jukse her fordi man er nødt til å løse en "kode" før man får bitcoins, det er altså den som har størst prosessorkraft som vil tjene mest i gjennomsnitt da den klarer å løse flest koder.
2. Du bør bruke GPU (grafikk) da dette i mange tilfeller gir hundreganger bedre resultater enn å bruke CPU. For å være ærlig tjener du ingen ting på CPU, noen få bitcoins etter flere uker hvis du er med i mining pool...
3. Du kan joine et miningpool og på denne måten vil du få bitcoins mye oftere, men mindre summer i stedet for av og til være den heldige "vinneren" av 50 btc.
4. Man måtte før være over gjennomsnittet for å skjønne dette, men nå har noen også laget en GUI (har selv ikke testet den): http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=3878.0

Da bør det ikke være så alt for vanskelig å starte.

Problemet med denne tråden er at TS har gjort en veldig dårlig jobb med førstepost. Vips! Masse folk som er skeptiske pga. presentasjonen. Til neste gang: Folk orker ikke å finne ut av ting selv. De ønsker seg teskjemating (:
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har forklart dårlig i førstepost, men vet du, jeg tror at de som ikke gidder å lese seg opp er håpløse tilfeller uansett. Hvis ikke "desentralisert" og "anonymt" er gode nok stikkord for å bli interessert så spørs det om det er noe håp uansett. Skulle jeg forklart alt i førsteposten hadde disse hoppet av med TLDR uansett.

Noe som av en eller annen grunn ikke har blitt nevnt i tråden, eller som det har blitt feilinformert om er desimalene; Bitcoin kan etterhvert deles ned til maks åtte desimaler. Ikke null, ikke to, ikke uendelig.
Vis hele sitatet...
Vel, dette er faktisk ikke feil. Gavin har selv sagt at dette kan endres dersom det noen gang skulle bli nødvendig, men han kan ikke forestille seg et slikt scenario.
Sist endret av Warz; 24. mars 2011 kl. 13:44.