View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Selvfølgelig kan du måle den opp mot alle slags valutaer, det er jo det som er poenget. Når de andre valutaene endrer seg, endres jo også verdien på denne valutaen.




Woops, så ikke at du hadde påpekt denne åpenbare feilen før meg! Beklager
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg tror ikke du har skjønt helt hvordan bitcoin fungerer. Bitcoin har ingenting å gjøre med andre valutaer, men nå er det en gang slik at noen personer plutselig begynte å selge bitcoins! Og på denne måten ble det etablert et stort marked hvor kjøpere og selgere kan trade bitcoins mot dollar. Det finnes markedet som trader mot andre valutaer, men jeg baserer prisen på det største markedet.

21 millioner bitcoin er uansett altfor lite om dette skal bli stort.
Maks personer som bruker bitcoin vil jo da være 21millioner personer, da med smålige 1bitcoin hver..

Hvor fort tror du ikke Paypal overfører 21millioner dollar? (som forøvrig er mer verdt enn 21millioner bitcoin atm).
Vis hele sitatet...
Nei, det er feil, bitcoins kan gjøres uendelig små. Du kan sende 0.0000001 bitcoin hvis du vil.


Ellers så ser jeg ikke hvordan det skal fungere uten noen sentral server. Noen vil klare å forfalske noen slike coins.
Vis hele sitatet...
Det er ikke uten grunn at jeg sammenlignet grunnleggeren med Albert Einstein. Les den tekniske dokumentasjonen og du vil sannsynligvis være enig med meg.