View Single Post
Design er ikke lett. Det er en grunn til at designere er så ettersøkt som de er.

Man kan lage noe man synes ser fint ut, som man ser på et par dager senere og ikke liker i det hele tatt. (Etter du har vist det til masse folk selvfølgelig). Design er sånn at når man først ser det er riktig så ser man at der riktig uten å helt vite hvorfor.

Jeg har det jeg vil kalle en ørliten designutdanning - egentlig ikke relevant til web, men forstår bittelitt av grunnmuren i det hele. Dette har jeg tatt med meg inn i jobben hvor jeg også er backend utvikler, men må stadig lage front og. Det kan gå så alt for mange timer på å justere designet og prøve seg frem, men plutselig treffer man en åre og ser at det er riktig. Anbefaler å søke på "Webdesign inspiration 2018" og slikt for å se hva folk gjør som er bra. Kopier etter beste evne det du synes er fint. Jeg og liker å lage alt selv. Nekter å bruke et ferdig rammeverk eller ferdig design - så vi er jo ganske like sånn sett.

Man tenker og at CSS er så lett, og det er jo egentlig det - sånn kode-messsig, men det er noe med det som gjør at det er vanskelig selv som en hardcore programmerer.