View Single Post
Sitat av TheNiceSideMe Vis innlegg

Jeg lurer på om det er andre som er i min situasjon? Eller som vet om det finnes noen behandling for dette? Jeg er alltid helt zombie om morgenen til tross for at jeg har sovt 7-9 timer, blir fort nedstemt og smådeppa og misstenker det har en relasjon.
Vis hele sitatet...
Ja, dette kjenner jeg meg godt igjen i og jeg har hatt dette problemet så lenge jeg kan huske, men jeg har ikke funnet noen konkret løsning på det ennå.
Bare måter man kan redusere hvor ubehagelige episodene blir.

Greit nok, jeg har tidligere beskrevet i poster her på forumet at cannabis setter et endelig punktum for dette, men ikke hvis man lar det gli over i en stonerperiode.
Da mangedobles problemet, men hvis jeg ønsker en godt natts søvn hvor det føles ut som om jeg bare har lagt meg for å sove og våkner opp igjen 100 % prosent uthvilt i omtrent samme stilling som jeg la meg i er en mild til medium dose edibles det jeg trenger.
Jeg anser denne løsningen som en enkelt fridag.
Blir det mer enn det så vokser problemet, som sagt.

Problemet med søvngjengeri er ikke like problematisk for meg etter at jeg tok konkrete grep mtp. faktorer som kan påvirke underbevisstheten min.

Eksempler: Kutte ut søppelfolk og unødvendige bekymringer som ikke er bra for deg, fysisk og mentalt krevende aktiviteter (trening og gaming), minimalt alkoholforbruk, ta ting som de kommer istedenfor å overanalysere, få nok sol og ha et godt kosthold, terapi for traumatiske opplevelser, oppgjør med fortid du kanskje skammer deg over eller som plager deg på en eller annen måte.
Det er flere ting jeg kan nevne her, men du skjønner sikkert tegningen?

Enkle grep som dette har gjort at jeg har gått fra å bli trigget til å kaste min king size wonderland-seng veggimellom til å heller løfte den opp og kikke litt under den istedenfor.
Eller istedenfor å flykte i panikk fordi jeg tydelig kan se og føle at en avrevet høyspentkabel flyr rundt mens den smeller og gnistrer rundt meg så tar jeg meg heller en liten rusletur og våkner opp forundret stående på kjøkkengulvet.

Medikamenter har ikke vært til noe hjelp for meg. Heller tvert imot!
Jeg fikk noen legemidler som angivelig skulle hjelpe mot dette her, husker ikke hva det var, men det førte bare til at både hyppigheten og alvorligheten eskalerte til nye høyder.
Jeg gikk i søvne ni dager på rad og en av nettene ramlet mellom 150 - 170 cm., og landet med et smell uten å våkne av det en gang.
Istedenfor ble jeg sittende på gulvet som en tulling mens jeg brettet dyna jeg hadde revet med meg ut av køysenga jeg sov i.