Tråd: Groguide
View Single Post
2x hps 1x mh i cooltube for å få brukt lampene til overs.
Men ettersom jeg leste så det ut som det var flere fordeler med en HPS pære med 35% mere blått spektrum virker det som
Vis hele sitatet...
Neida. Har du to HPS og en MH så blir det gull. Du trenger ikke kjøpe nye pærer om du ikke føler du har den tusenlappen til overs.

Prøver og finne ut hvorfor barney'sene gror som noen små dverg trær i størrelsen her nå
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis negativt...
Så lenge planten er fin og grønn så er det ikke noe galt med at den er liten. Man vil gjerne holde den lav så lenge bladutviklingen er bra; det er et tegn på at den får nok lys. Den skyter fart når du setter den i blomst liksom. Så om den er tyve centimeter nå så er ikke det fælt.
Post et bra bilde eller to så får vi ta en titt

Jeg har vært alt for opptatt med skapet til at jeg har fått fulgt med på plantene skikkelig. + mye annet småting som den ph kræsjen og co2 tabletter + for sterk vifte i starten
Vis hele sitatet...
Sånn skjer alltid på førstegrow.
Noe av problemet ditt ligger i at du prøver å optimalisere grow uten erfaring.
Weed trenger tre ting: jord, vann og lys. Få det i orden først før du kuker med co2 og whatnot...
Igjen, post et ordentelig bilde..

Mulig jeg gir opp barney'sene fortsatt endel som gjenstår som løse dører, vifte, sanitere skapet(gammalt alt mulig skap). Å velger en IBL(true inbreed line) med klima preferanser fra opphavet til strainen som matcher natt og dag klimaet skapet mitt samt dimensjoner, når alt er 100% ferdig.
Vis hele sitatet...
Neida. Ikke gi opp. La barneysene stå under lampe og la dem gjøre sitt.

Eller om jeg skal prøve å redde barneys'ene (opphavet til utbruddet på innegro interessen ) å potter dem om i en 6L airpot og en 11L vanlig. Og starter på en svak næring av rootjuice og bio-grow og bro-heaven?
Vis hele sitatet...
Potte om høres lurt ut. Men, du trenger ikke kjøre næring på dem.
La den stå i jordblanding, det holder i massevis en god stund framover.

Igjen, jeg tror du prøver å optimalisere for mye. Jord, vann, lys -> du trenger ikke mer enda.

Også hva kjører dere av sirkulasjonsvifter? har nå innstalert en clash olson bord vifte i et 160x100x55 skap.
noe problem at den ikke er oscilerende?, plantene(de kommende) vil jo få en jevn unaturlig vind strøm midt på seg (som forårsaker stress?)
Burde viften blåse ovenifra og ned over plantene eller undenifra og opp? så jeg skyver kaldluften oppover?
Vis hele sitatet...
Igjen: do it easy. Sett vifta i skapet, la den blåse på plantene -> ferdig.
Gro først, optimalisering senere.


Nå ser jeg ikke sånn supergodt på bildene dine, men:
-Pott om plantene dine.
-Ha et system på vanning.
-Ikke ta ting så tungt. Gi planten det den trenger og ikke bry deg så mye mer om hva, hvordan, hvorfor. Du må gå før du kan løpe liksom.