View Single Post
Vasall's Avatar
Trådstarter
149
Sitat av Apeloff Vis innlegg
dobbeltliv er ett litt tungt begrep, for det har aldri vært ett problem -
8 rusmidler, var jo som sagt en fiksjonell liste, men ja du ser doblet bruk, vet du hvorfor det øket så kraftig? 8 klasse, det du finner hjemme. Alkohol, en av de, concerta som jeg fikk av en bekjent. Om vi da skulle plusse på 2 nye rusmidler, f.eks nikotin og cannabis. Da er vi oppe i 4. Da hadde fikset kontakter i rusmiljøet, så kanskje knips, pepper, kola, benzo fordelt på 364 dager? oppe i 8 rusmidler der. Fort gjort.
Vis hele sitatet...
Ja, fort gjort, når man er seksten.

Det var du selv som kallte det et dobbeltliv Apeloff, og når du deretter legger frem at informasjonen du tidligere la ut var fiktiv så blir det vanskeligere og vanskeligere å føre en seriøs samtale med deg.

"Knips,Pepper,Kola, Benzo", nesten poetisk å kunne samle så mange giftige, svinerisubstanser i en setning. Poenget mitt er jo nettopp det her. Ja, det er kanskje ikke noe stor fare å prøve ut litt rusmidler, men du har jævelig god tid til å gjøre det senere i livet.
La forelderene dine få slippe å bekymre seg for deg og finn TÅLMODIGHET til å vente med eksperimentering til du ihvertfall bor for deg selv og har en stabil hverdag.
Tålmodighet er en evne som ofte blir sterkere senere i livet en tenårene, så jeg har full forståelse for problemstillingen, men jeg prøver bare å oppfordre til selvdisiplin og forsøke å nære denne tålmodigheten. Det er en av de viktigste egenskapene man kan ha for et godt liv.

Anyhooo så holder det nå, ta det jeg har skrevet som råd eller ikke, det er ditt valg. Men hva jeg har følt for å utrykke har jeg nå allerede sagt. Synes ikke jeg behøver å utdype noe mer hva jeg mener om saken