View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg ønsker og fremme en tanke.

Ytringsfriheten dikterer at du har lov og si hva du vil og fremme en hver sak uten og måtte frykte og bli forfulgt av din egen stat eller regjering. Men skal det bli slik at denne loven kun gjelder så lenge vi ikke tråkker muslimene på tærne. For da risikerer du jo at noen prøver og ta livet ditt. Å trykke mohammed tegningene kommer helt klart unner ytringsfriheten. Man prøver verken og gjøres skamme på en enkelt person eller gruppe. Man trykker et bilde.

Og jeg vil si det at uansett bilde man trykker så burde man ikke frykte for livet sitt. Såpass langt er vi kommet i dagens sivilisasjon. Jeg skjønner at muslimer føler seg tråkket på. Men jeg kan ikke drepe naboen min og rettferdiggjøre det med at de trykket et bilde av min hellige hund.
Vis hele sitatet...
Så du føler deg forfulgt når du ikke kan sette deg inn i en drosje, fordi noen har bestemt seg for å aksjonere i form av en fredelig demonstrasjon. Hvordan ødela denne protesten din dag? Hvis vi ser bort ifra at du lar deg irritere over andres meniger. Noe jeg til tider gjør selv, men i en noe mindre grad enn hva mange andre gjør.