View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Ganske håpløst å lage lover basert på enkelthendelser og ikke på prinsipper.

Det er neppe noen som er uenig i at terroristen hadde fortjent dødsstraff, men hvordan vil du utforme den loven?

All den tid vårt rettssystem ikke er perfekt og justismord tross alt skjer er det vanskelig for meg å godta at staten skal ta livet av kriminelle borgere.

Det er også vanskelig for meg å se noe som helst vi oppnår med å innføre dødsstraff som vi ikke oppnår med livstid / forvaring.

Slik jeg ser det er det så er de potensielle nedsidene ved dødsstraff så fundamentalt mye større en eventuelle oppsider at det ikke er et spørsmål en gang.

Det er ingen grunn til å innføre dødsstraff i Norge.
Vis hele sitatet...
Forstår hvor du kommer fra, og jeg er delvis enig i at alle skal ha samme rettigheter og at dødsstraff ikke bør innføres i Norge. Men Breivik er ikke alle, spørr du meg burde vi gjort et unntak her for å sende samfunnet et signal på hvor grensen går. Han har sagt fra seg retten til å leve. Var det opp til meg å avgjøre ville jeg låst han inn i en mørk celle, kuttet av han testiklene, trøkt dem ned i halsen på han og tvangsforet han på avføring til hans siste åndedrag. Men heldigvis er det ikke opp til meg å avgjøre. Skyt han i trynet å bli ferdig med det. Trenger ikke koste staten et flatt øre.
Sist endret av Gnarve; 16. august 2019 kl. 19:05.