View Single Post
Her var det mye. Jeg gir det et forsøk:

Sitat av bennnern Vis innlegg
Det frister å si at den eneste motivasjonen du har for å mene det er at du er en tøs, men det holder jeg meg for god til.
Vis hele sitatet...
Men jammen fikk du sagt det likevel Jeg er monogam som faen, men har vel i perioder sikkert kommet inn under din tøsedefinisjon. Den er grei, da kan jeg i det følgende tjene som eksempel på en kvinne du ikke vil være sammen med.

Mener å huske at du var i mot å bruke billige hersketeknikker som går ut på å angripe folk for å være lite attraktive når de mener en bestemt ting. For meg fremstår det som at det er akkurat det du gjør nå og i flere andre tråder på forumet for den slags skyld.
Vis hele sitatet...
Har jeg antydet noe om utseendet ditt? Det var isåfall ikke meningen. Det er du som målbærer menn som ikke får seg noe fordi andre menn tar alt, det er ikke jeg som påstår det. Hvis det er tilfelle så må også jeg kunne snakke om at det er slik uten at det tolkes som mobbing. Det er hele premisset ditt: Noen menn blir triste, kriminelle og suicidale fordi de ikke klarer å få seg dame, og det bør damene og de andre mennene ta ansvar for.

Motivasjonen er at jeg synes det er kjipt å organisere samfunnet på en måte som gjør at en av fire faller utenfor og som overhode ikke ivaretar menns interesser.
Vis hele sitatet...
Jeg synes også synd på folk som faller utenfor. Men jeg mener at hvem jeg skal ha sex med og gifte meg med ikke ligger innenfor det samfunnet kan og skal organisere. Jeg spør deg om og om igjen hva du mener samfunnet bør gjøre med dette. Du snakker om samfunnets organisering og innføring av sosiale sanksjoner, men nekter å si hva du mener med det. Det synes jeg er litt feigt. Det eneste du sier er at du ikke vil ha en sånn kvinne. Det er helt ok det. Du vil ikke være sammen med en tøs som meg, og jeg vil ikke være sammen med noen som synes jeg er en tøs. Det kan vel knapt kalles en sosial sanksjon, og det er deg det går ut over. Jeg har alltids Tor Tordenkuk, du blir incel. (Noter deg at dette ikke handler om meg og deg, men stereotypiene du skisserer).


Det står at selvmordsraten har økt og økningen blir forklart med hvordan menn takler samlivsbrudd. Det står ikke eksplisitt at økningen skyldes menn, men det er den logiske konklusjonen når menns problemer brukes som forklaring på økningen.
Vis hele sitatet...
Det holder ikke statistisk, ass.

Kanskje kona hadde blitt, eller holdt seg unna naboen om de viste mindre følelser i utgangspunktet?
Vis hele sitatet...
Det skjønte jeg ikke... Bør menn vise mindre følelser for å hindre kvinner i å være utro?

Ved at menn tør å gi uttrykk for partnerpreferanser
Vis hele sitatet...
Du kan gi uttrykk for hvilke preferanser du vil, men det virker urimelig å kreve at vi lever opp til dem. Og hvis du skal holde deg med denne preferansen, så må du kanskje akseptere at utvalget er ganske lite og du kanskje ender opp uten noe.

og en holdningsendring der monogame forhold blir sett på som et ideal. Jeg har allerede sagt at jeg ikke kommer til å ramse opp en liste av situasjoner der en norm opprettholdes. Det er en norm som finnes i større grad enn i Norge i omtrent alle land så det er ikke akkurat noe fiktivt system jeg tar til orde for.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert og visst, og disse holdningene opprettholdes på ymse vis. Hvis du skal ta til orde for det, så vil jeg gjerne at du svarer på hvordan. Som sagt synes jeg det er litt feigt å bare hinte om hvordan samfunnet skal gripe inn men ikke ville nevne noen konkret metode. Som om det finnes måter samfunnet kan regulere seksualitet på som ikke har en misogyn og undertrykkende bismak.

Det er forskjell på å uttrykke en preferanse og trakkasering. Kaller jeg noen feit er det noe annet enn å si at jeg ikke vil gifte meg med noen som er svært overvektige.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at det er trakassering å si at du ikke er tiltrukket av noen. Jeg synes derimot det ville vært urimelig om du tok til orde for sanksjoner mot damer som er feite med begrunnelsen at du ikke er tiltrukket av dem.

Du er tilhenger av at menn snakker om følelsene sine, men ikke negative følelser knyttet til å ha en partner med mange partnere da. Det synes jeg er litt typisk.
Vis hele sitatet...
Igjen: Jeg har ingenting imot at du snakker om dine preferanser. Jeg tar meg ikke nær av det. Jeg synes derimot det er urimelig å be meg endre meg for å imøtekomme dine preferanser når jeg ikke ønsker det.

Kjønnspesifikke følelser som menn har i større grad enn kvinner kan bare tenkes bort. Kvinnelige følelser er hogget i stein. Når en mann ikke liker at han blir lurt til å tro at et barn er hans i et tiår kan han bare tenke seg fram til at det egentlig ikke har noe å si fordi barn er barn osv. Når en kvinne får kommentarer på puppene er det utenkelig å hevde at hun bare skal la være å bry seg om det ubehaget det påfører. Det er vanskelig å snakke om følelser som bare blir sett på som irrasjonelle holdninger det bare er å tenke bort fordi de ikke er til nytte for samfunnet..
Vis hele sitatet...
I all verden?!? Tror du jeg mener det er greit å lure noen til å oppdra en annens barn? Hvilken kroppsåpning dro du det poenget ut fra?

Du behandler temaet på en måte som du aldri hadde behandlet en tilsvarende økning i et annet problem.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke å avfeie problemet. Men jeg mener, som sagt før, at det er urimelig å forvente at jeg skal redusere min seksualitet til et middel for din psykiske helse.(Igjen, ikke meg og deg, you get it). Seksualitet er ikke et fellesgode som skal fordeles rettferdig, det er noe grunnleggende privat som samfunnet skal holde fingrene sine borte fra.

Må visst ta resten seinere...

--------------------------

Ok, here goes:

Sitat av bennnern Vis innlegg
Han holder dem opptatt i de årene menn begår mye faenskap og selvmord.
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje vi skal holde folk ansvarlige for faenskapet de begår, og ikke si at det er damene som ikke puler dem sin feil, eller mennene som holder dem opptatt. Du sier egentlig her at det er mitt ansvar å gi deg sex for at du ikke skal bli kriminell (du og jeg er fortsatt eksempler).

Holdningen om at utlendinger tar damene finner mann hos andre enn nazister. Kanskje særlig etnisk norske gutter som har vokst opp på steder som Groruddalen. Toksisk maskulinitet gir innvandrerguttene fordelen av å banke opp norske gutter som prøver seg på innvandrerjentene.
Vis hele sitatet...
Så...nå finnes giftig maskulinitet likevel?

Samtidig er alle norske jenter fritt hvilt for utlendingene som veit å organisere seg for å få sosial status som damene synes er tiltrekkende.
Vis hele sitatet...
Det er fritt frem for deg også å oppføre deg på en måte som er tiltrekkende for kvinner.

Jeg tror du tar til orde for å sosialisere norske gutter til å mislykkes med kvinner samtidig som du latterliggjør de samme guttene når de viser irritasjon over å feile. Jeg skjønner godt at det kan oppleves som et svik.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte mener du at jeg vil sosialisere gutter til å feile? Du sitter jo og klager over at menn med dine verdier nettopp ikke får seg dame. Menn med mine verdier klarer seg helt fint.

Og, igjen, jeg synes det er helt legitimt å føle skuffelse over å mislykkes på damefronten. Det er ikke latterlig. Jeg synes ikke det er fullt så legitimt å bli sint på damene for det, og kreve at "samfunnet organiserer seg" slik at du også får deg dame.



Kåte menn som følger seksualdriften sin blindt blir ikke sett på som uskyldige offer for den vakre kjærligheten. De havner i fengsel.
Vis hele sitatet...
Er det voldtekt du snakker om nå? Sammenlikner du å voldta noen med å gjøre et partnervalg som ikke har samfunnsnytte som høyeste mål? Mener du at voldtekt er et uttrykk for kjærlighet? Synes du ikke selv at dette er litt drøyt?
Sist endret av *pi; 27. august 2019 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.