View Single Post
Hei.
Jeg er i ferd med å få Atibox inn i huset og har behov for litt tips og råd.
Har i dag Canal Digital på kabel og har et oppsett som følger:
Rett etter modemet fra Canal Digital står en switsj som splitter signalet til to ulike uttak (ett til en hybelleilighet og ett til meg selv). I begge uttakene står hver sin router for å lage to lokalnett med hver sine trådløssoner.
Huset har betongskille mellom etasjene og det er en stor utfordring å få trådløssignalet gjennom. Har derfor et kablet aksesspunkt (Ubiquiti Unifi AP AC Pro) i ene etasjen, i tillegg til routeren (Asus RT-AC66U) for å få bedre dekning. Dette oppsettet fungerer bra, og jeg ønsker naturligvis å videreføre dette når jeg nå kvitter meg med Canal Digital.
Planen var å sette opp boksen fra Altibox i bromodus og bare la den stå der, men så leser jeg på Altibox sine sider (https://www.altibox.no/privat/tv/fremtidenstv/#pakkene) under spørsmål og svar at bromodus vil gjøre at TV-løsningen ikke vil virke.
DA blir jeg litt i stuss. Har Altibox nå laget et opplegg der man IKKE kan bruke bromodus hvis man vil ha alt man betaler for?


Har noen råd og tips til hvordan jeg bør gå frem for å sette opp alt?

Har også forstått at jeg må bruke egne kabler for TV-signal til dekoder, og at disse går fra en spesifikk port på Altiboxen. Hvis jeg vil splitte dette signalet må jeg da ha en egen switsj, siden det bare er ett uttak på routeren?