Tråd: rÆma 1000
View Single Post
Sitat av OnklD Vis innlegg
Må være fint å ha så mye penger at det koster mer enn det smaker å få 1-2% på alt du handler (ikke bare topp 10), når det tar to-fire sekunder ekstra i kassen. Personlig bruker jeg tiden medarbeideren skanner inn varene på å registrere koden fra kortet/telefonen.

Men fint at du har funnet det som funker for deg, da.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg liker nemlig å leve i 2017 og ikke i 1995.

Sitat av OnklD Vis innlegg
Ja, man kan diskutere om det er etisk riktig av kjedene å "utnytte" kundene på den måten de gjør, både Coop, Norgesgruppen og nå Reitangruppen gjør dette, og det har jo blitt akseptert blant folk flest. Mulig folk flest er dårlig informerte om dette, ettersom det er vell generasjonen som er rundt 35 år eller yngere nå som har vokst opp med dette og har fulgt utviklingen, mens resten av brukerne på 36+ sannsynligvis ikke har det samme forholdet til innhenting av opplysninger i denne sammenhengen, eller i sosiale medier som Facebook.
Vis hele sitatet...
Velkommen til grunn 9253024462 til at liberalisme ikke fungerer, og hvorfor statlig regulering er helt nødvendig for at ikke bedrifter skal rundlure folk.

Litt off-topic, men jeg har nettopp blitt "overfalt" av ivrige liberalister som ønsker å overbevis alle om at fravær av statlige reguleringer er en god ting og at folk ikke trenger beskyttelse mot griske bedrifter.
Sist endret av hemmeligegreier; 3. februar 2017 kl. 07:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.