Tråd: Sexpartnere
View Single Post
Det høres ut som du har støtt på et problem det ikke er helt lett få fatt på. Det er iallfall mitt inntrykk fra det fjerne. Hvis du føler at seksualiteten din (/din seksuelle makt) er truet, så får jo det bare være, men ikke depp over det, ta heller og bruk energien til å finne ut av ting.

Jeg tenker for eksempel på greier som hva det er som får deg til å mislike historien her. Du sier at måten du har fått vite om ting på er mer essensiell enn det faktum at hun har hatt seksuell omgang med andre (og sikkert nytt det, sorry). Det kan jo gjøre ting veldig komplisert, fordi da er det noe ved karakteren hennes, eller noe ved hennes konstitusjon som har fanget blikket ditt for første gang. At dette igjen er innviklet i seksualiteten gjør at det blir vanskelig, siden du på et vis ikke er «uskyldig» her selv, som kåt sjalu mann med forestillinger. Det at du velger å gå i deg selv for å overvinne angsten og sjalusien, må ikke hindre deg i å ta den andre i betraktning heller. Hvis du ikke opplever hun som ærlig, eller oppriktig, så kan det være bra å finne ut av det – er problemet hva hun gjør/gjorde, hvordan hun gjør/gjorde det, eller hvorfor hun gjør/gjorde det?

Når hun sier hun har tatt abort 2 uker før hun traff deg, så forstår jeg at du stiller deg noen spørsmål. Det er kanskje ting du bør finne ut av sammen med henne. Kanskje du har et behov for å finne ut hva du betyr for henne, og hva som fikk henne til å velge deg – for du ble vel på et vis valgt om hun var fysisk med andre like før dere ble sammen. Kanskje det vil gi trygghet, mer uro, eller gud vet hva.

Det er mine to cents. Til lykke med følelseslivet.