View Single Post
Hei,

Jeg er IKT-lærling og ønsker å lage et oppslagsverk hvor jeg kan samle all nyttig informasjon jeg får bruk for når jeg er på jobb. Feks. diverse rutiner, løsninger på problemer, passord til ulike systemer, osv. Dette er noe jeg vil ha for å gjøre arbeidet mitt lettere, forberede meg til fagprøven og for å ha noe nyttig å gjøre når det er rolig på jobb.

Noen "must have" funksjoner er:
- Mulighet til å opprette artikler
- Sortere i kategorier
- Søkefunksjon
- Sikkerhet, ikke hvem som helst skal kunne få tilgang til informasjonen.
Videre ønsker jeg gjerne å kunne tilpasse siden så mye som mulig, slik at jeg har noe å fikle med og bruke dødtid på.

Har sett en del på MediaWiki, og synes det virker veldig lovende. Skulle gjerne satt opp dette på en Raspberry Pi jeg har liggende, men problemet mitt er at pga. bosituasjonen min har jeg ikke tilgang til nettverket annet enn at jeg kan surfe. Så får ikke port forwardet webserveren eller noe slikt. Dette blir da litt vanskelig ettersom jeg gjerne vil ha tilgang til siden både hjemme og på jobb.

Noen som har noen smarte ideer? Det enkleste ville vell vært å lagd et Word-dokument, men ser for meg at det ville blitt veldig uoversiktlig veldig fort.

Ha en fin kveld videre folkens!