View Single Post
Jeg var der ganske nylig, gjort meg utrolig bra. Vært i behandling mange ganger tidligere men denne plassen var den eneste jeg klarte å nyttigjøre meg av. Hadde aldri hatt troen på at jeg kunne bli rusfri før etter noen måneder der, føler enda en sterk kjærlighet til plassen og beboerne jeg var der med.
Man blir en utrolig sammensveisa gjeng, noe som kan være både bra og dumt. Heldigvis var stort sett alle som var der var virkelig motiverte, dro hverandre opp, og det var utrolig lite tull på avdelinga.

Det har endret seg litt siden du var der ser jeg. Største forskjellen er vel at de ikke har "genser" system lengre, det kalles bare kartleggingsfase, fordypningsfasen, og Integreringsfasen.
Regner med essensen er det samme. Rød genser konseptet er dog tattbort. Man har ikke de boligene lengre noe som jeg synes er utrolig leit, det har blitt byttet ut med gradvis utflytting, som går ut på at man skal være hjemme 2 uker i måneden.

Det høres dog ut som siste fasen har endret seg litt?
Når jeg var der var dette en fase man måtte søke om et intervju, med to ansatte, to fra Fordypningsfasen, og to fra Integreringsfasen. Etter inervjuet fikk man vite om man fikk faseoppgang.
Når man var IF skulle man ha som du sier fokus ut, og ha mye oftere treningsreiser.
Man skulle ha overlapper med ansatte, møter hver morgen om andre beboere, hvordan de hadde det eventuelt hva man kunne hjelpe de med om de hadde det vanskelig.
Man måtte gå "ansvarshavende" på kvelden, der man passet på hvor alle var til enhver tid, samt gi ut beskjeder fra ansatte. Man ble på mange måter en autoritet.

Innlegget ble noe lengre en jeg planla, jeg kunne sikkert skrevet i en evighet skal gi meg her å si at jeg virkelig anbefaler plassen til alle, som virkelig ønsker å bli rusfri.