View Single Post
Jeg gidder ikke å kaste bort en time av livet mitt youtubekonspirasjoner, men jeg er villig til å ta en titt på matematikken - hvis, og bare hvis, du faktisk gidder å skriver ned det du lurer på her. Ikke generelle vendinger om hvem som påstår hva, ikke løse påstander jeg selv må verifisere, men det jeg trenger for å vurdere problemet.
Sitat av AndeMannen Vis innlegg
"Pyramidion" er nøyaktig én meter høy. Ved å dele sider og høyden av pyramiden på hverandre får man PI, PHI, lysets hastighet og det gylne snitt - basert på meteren. Er dette tilfeldig? Det er særlig disse tallene jeg ikke har sett noen god debunking på.
Vis hele sitatet...
Dette høres veldig merkelig ut. Forholdstall er dimensjonsløse. All slik tallmagi med høyde og bredde vil gi samme forhold, uavhengig av målestokk. Se her, i vitenskapens navn og ære målte jeg nettopp nettopp pulten min med en meterstokk som har både metriske (meter) og amerikanske (fot og tommer) måleenheter. Her er målene:
Lengde: 124.5 cm; 4'1"
Bredde: 59.0 cm; 1'11+1/4"
Så, forholdet mellom høyde og bredde blir, i meter: 124.5cm/59.0cm = 2.11, og i tommer (én fot er som kjent tolv tommer): 49"/23.25" = 2.11. Bemerk at benevningen faller bort i begge tilfeller. Jeg målte ikke spesielt nøyaktig her, men jeg fikk sammesvar med tre gjeldende siffer. Du kan selv etterpøve hvis du er usikker. Så, hvor kommer dette med pyramidene og meteren inn i bildet? Egypterne brukte så vidt jeg vet en målestokk basert på lengden av en underarm, uten at det har noe å si for resultatet.



Forøvrig: At amerikanerne orker å utsette seg for den driten der er over min fattevne!