Tråd: Liberalisme
View Single Post
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Litt vanskelig å skjønne hva du sikter til, eneste jeg klarer å tenke på er pinneraketter, som det ble slutt på pga brannfare og skader eller kommuner (som ikke er det samme som staten) som sier at kun folk med passende utdanning skal få lovt til å avfyre mengder med sprengstoff, nettopp på grunn av det samme, nemlig brannfare og skader.
Vis hele sitatet...
Det er litt vanskelig for meg å skjønne hva som er så vanskelig å skjønne med det jeg skriver. Nei kommunen er selvsag ikke å anse som en myndighet tilknyttet staten...

Vedktekt Oslo:

"Innenfor Ring 2, samt trehusområdene på Vålerenga og Kampen, er det totalforbud mot avfyring av fyrverkeri."

Det er 80stk i året som havner på sykehus pga skader ved hesteridining, noen arlvorlig skader samt dødsfall. Vi burde altså også forby ridning.
Mennesker finner alltid måter å skade seg på, eller brenne ned eindom for den saks skyld. Mennesker er iboende dumme, vi kan ikke forby alt som kan være til fare for oss. Det er essensen i det jeg skriver. (Og for å unngå missforståelse så kommer teskjeen; jeg er ikke for et forbud mot ridning)
Sist endret av Heltenhelt; 2. mai 2017 kl. 14:21.