View Single Post
Mentamelt: baklager om du trodde mitt innlegg var ment som et angrep mot deg (regner med jeg var en av de "haarsaare sosialistene). Om du trodde det, saa misforstod du. Det jeg provde aa fa fram i posten er at selv om man eventuelt kunne stotte ruspolitikken til DLF, saa er det saa sykt mange andre aspekter ved dette tullepartiet som ikke kan gjoeres rede for. Derfor er det (for min del anyway) umulig aa snakke positivt om PARTIET. Det man derimot kan vaere enig i, er at ruspolitikken ville vaere et friskt innspill om det hadde kommet fra et parti med mer fornuftige rammer rundt seg. Men det er vi vel alle enige om.

Det jeg ogsaa misliker med denne ruspolitikken, er GRUNNEN til at den oppstaar. Den oppstaar ikke fordi man onsker a hindre misbruk, den oppstaar ikke fordi man oensker aa lette hverdagen for rusmissbrukere, og den oppstaar ikke fordi hasj faktisk ikke dreper deg. I folge DLF sin politikk saa mener de at om man bruker heroin hver eneste dag og ender opp som en tung rusmissbruker, saa er det helt OK fordi man valgte det selv. Der er jeg helt uenig. Ingen fortjener aa leve som feks. en heroinist. Om heroin blir 100% legalisert sa tror jeg vi ser enda flere rusmisbrukere enn hva vi gjoer i dag. Og om jeg tar feil, og det viser seg at antall tunge rusmisbrukere faktisk skulle gatt ned, saa vil uansett ikke de som fortsatt er misbrukere ha noe som helst tilbud - whatsoever.

DERFOR er jeg uenig i ruspolitikken til DLF. Det er for meg umulig aa isolere en sak fra resten av politikken deres, da alt er avhengig av hverandre.

(Beklager, internasjonalt tastatur)