View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hadde DLF i det hele tatt vært i nærheten av å ha noe reell makt her i landet, så hadde det jo vært på høy tid å se etter andre steder å bo.

Selvsagt, skal man bedømme partiets fremtidige muligheter så må man se på partiet som en helhet, men det jeg spurte om innledningsvis var om dere anser en så liberal holdning til narkotika som realistisk.i.
Vis hele sitatet...
Ok, beklager de foregående useriøse og tåpelige postene.

Men nei. Jeg tror ikke full legalisering av alle rusmidler er realistisk, men jeg tror at det hadde vært bedre om rusbruk ikke hadde hatt juridiske konsekvenser.
Slik jeg ser det er avstraffelse iform av bøter og fengsel ikke er særlig motiverende for en misbruker i henhold til å slutte eller praktisk sett nyttig da man får massevis av kontakter i fengsel og siden det er deprimerende å bli tauet inn er det desto mer fristende å selvmedisere.

Når det kommer til bruk, mener jeg at det er en offerløs forbrytelse om man ser bort ifra det med organisert kriminalitet etc. og det er vel (iallefall tildels) et produkt av at rusmiddelene er ulovlige til å begynne med.