View Single Post
Sitat av Blodharry Vis innlegg
Jeg forstår kritikken, og burde vel ha tatt med mer av forhistorien. Jeg refererte til det kommersielle produktet, ikke til typen saus.
Vis hele sitatet...
Yeah, de har den overalt. Hvis med «kommersielt produkt» du mener Sriracha fra Huy Fong Foods spesifikt, kan dette bli verre siden dagligvarehandel ikke fører akkurat det merket, så vidt jeg vet.
Noen nevnte 'rooster sauce' over. Så se etter flasken med hane på. Jeg har en sånn som jeg kjøpte på en innvandrerbutikk i sentrum.

Tipper også du relativt lett kan kjøpe denne på vanlig internett, uten å bruke TOR.

E621 er for øvrig E-nummeret for MSG. Hvis du er redd de skal snike i det under et falskt flagg, bare se etter den koden for ingrediensen.
Produsenter har lov til å skrive litt forskjellig på ingredienslista (innenfor rimelighetens grenser), men de bruke spesifikke E-nummer på alt av tilsetningsstoffer.

Men, Sriracha uten MSG er altså en umulighet, i og med at det opptrer naturlig i sausen.
Det er derfor den smaker så digg og gjør at det du putter sausen på smaker diggere på grunn av den.