View Single Post
Sitat av aldarico Vis innlegg
Hadde kratom vært å oppdrive på en enkel måte, hadde det vært mitt drug of choise nummer en. Jeg skjønner som sikker nevnt av meg flere ganger at det ikke er mer populært her til lands. Det er nesten som jeg heller ønsker Norge skal legalisere det fremfor cannabis.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det blir vanskelig for deg hvis du skal begrense deg til det som er enkelt å få tak i. Kava/Piper mysticum kunne muligens også vært aktuelt - men er hverken lett tilgjengelig eller lov i Norge.

Du kan kjøpe Mucuna pruriens med l-dopa ekstrakt på over 90%. Dette er fint i sosiale sammenhenger - du har energi og føler deg bra. Men du blir ikke ruset av det så du må eventuelt ta noen øl eller en joint i tillegg.


Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Hvorfor kratom? Den har jo mye av den samme avhengighetspotensiale og abstinenssymptomer som andre opioider.

Hvis du ikke ønsker å tukle med "balansen i hjernen", så er ikke kratom det som passer deg. Den vil, som andre opioider, gjøre deg avhengig ved frekvent bruk, hjernen vil altså havne i en ubalanse hvor du til slutt må ha kratom for å føle deg normal, ellers blir du engstelig, deprimert, kvalm, får reneræva og forkjølelsessymptomer.
Vis hele sitatet...
TS skriver "men så står jeg der å må være sosial i blant". Det skal mye til for at kratom som substitutt for alkohol på fest fører til opiatavhengighet. Jeg har selv brukt mye kratom gjennom tidene - og må personlig si at jeg ikke finner det spesielt avhengighetsskapende, selv ved daglig bruk over tid. Dette er - og kanskje spesielt siden det er en urt - subjektivt.