View Single Post
Sitat av Stingray Vis innlegg
Spiller ingen rolle.
Vi ble møtt med fysisk makt. Utleier har brukt fysisk makt til å kaste kompisen min ut, ved å flytte alle tingene hans ut.
Dere som har svart nå, kan dere si at dette er lovlig?


Jeg ringte dem på torsdag. Før kompisen min kom hjem fra Oslo, altså idag.
Vis hele sitatet...
Det er lovlig dersom vilkårene for heving av kontrakten er tilstede. Noe jeg personlig mener det er.
Og jeg merker på måten du legger frem saken at du er ute etter sympati, "Han kastet ut kompisen min med fysisk makt", han har ikke kastet kompisen din noe sted med fysisk makt.

Sitat av nomore Vis innlegg
Du må og huske på at det er et tidsaspekt med i bildet. Manglende husleie er i seg selv ikke vesentlig mislighold før det har gått noe tid og leien fortsatt uteblir. Om frist er 20 i en måned er ikke kontrakten vesentlig misligholdt den 21 dersom leien ikke er betalt den 20'ende.
Vis hele sitatet...
Men husleie og depositum er ikke det samme.
Hadde vi snakket om husleie hadde saken vært annerledes, og det står poengtert i loven jeg siterte. Depositum er kun ett vanlig avtalevilkår, 14 dager burde være nok for å oppfylle ett vilkår som ofte settes som en forutsetning for å starte leieforholdet.
At utleier gav leietaker nøklene er en aksept for at leieforholdet kan starte men det har nok vært en avtale om når depositumet skulle vært innbetalt.

Men det er jo ingenting å stresse for, TS sier jo at han har rett, ferdig snakket.

Selv om virkeligheten sier noe annet.
Sist endret av random105675; 9. juli 2018 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.