View Single Post
I går skulle jeg se litt live TV fra nettleseren, og gikk som vanlig inn på tvoveralt.altibox.no. Da fikk jeg beskjed om at denne tjenesten ikke var tilgjengelig i mitt abonnement, og at jeg måtte bruke den nye beta-tjenesten tv.altibox.no.

Greit nok, da dette er knyttet opp til den nye TV-løsningen, og der de åpenbart også har en ny nettleserløsning i gang nå.

Problemet mitt er at den ikke fungerer. Det vil si, den fungerer om jeg klikker meg inn for å se et gammelt program, men live tv fungerer ikke (får bare en ventespinner som står der til evig tid). Jeg kjører eget oppsett (bruker ikke FMG), og har gjort det siden i fjor høst (uten noen problemer etter at jeg først fikk alt til å fungere), og jeg lurer litt på om ikke denne nye nettleserløsningen også er avhengig av noe spesialgreier i oppsettet for å fungere.

Har ikke prøvd å grave i det enda, så tenkte bare å spørre om det er andre her som har gjort det før meg. Og dere som har den nye TV-løsningen og eget oppsett uten hjemmesentral, kan dere forsøke tv.altibox.no og se om alt funker for dere?

Edit: Fant ut av det. Det lå inne en statisk rute til 213.167.98.0/24 over TV-VLANet, og da jeg fjernet den så gikk alt så meget bedre. Dette var en rute som lå igjen der fra da jeg først satte opp systemet mitt, og da trodde jeg at den var nødvendig for at TV-dekoderne skulle fungere. Og frem til nå har den åpenbart ikke hatt noen betydning, men den nye nettleserbaserte TV-løsningen snakker med server(e) i det nettet, og det fungerer altså ikke om den trafikken kommer inn over feil VLAN.
Sist endret av mroek; 8. juni 2018 kl. 13:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.