View Single Post
Sitat av pokemon Vis innlegg
det jeg lurer litt på er hvorfor homofile på død å liv skal vise alle at de er homofile. er det egentlig noe som heter hetero-parade?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg også lurt på. I disse dager er homofile akseptert i langt større grad enn tidligere, men fortsatt er det mange fordommer mot dem. Hva vil besteforeldre si? Hva med naboene? Hva med bestevennen din? Det å stå frem som homofil er garantert en påkjenning og for mange har det nok vært en langvarig prosess å komme ut av skapet. Tenk deg at du har gått i årevis og latet som du er noe annet enn det du egentlig er, den fjasete feminine blomsterfinn`n inni deg har aldri fått slippe frem. Så bestemmer du deg en dag for å slippe sløret og stå frem som ditt sanne jeg. Da tror jeg at den undertrykte blomsterfinn kanskje blir litt vel ivrig og at årevis av innestengt homseri bobler frem i tide og utide. Jeg tror det dabber av med tiden for de fleste "skrullene". De er jo til tider litt morsomme, jeg lo godt av denne reklamen: http://www.youtube.com/watch?v=rWcI8q1cPoM
Hvis vi viser barna våre at det er helt greit å være homo, slipper vi sikkert slike følelsesmessige vulkanutbrudd annenhver gang noen kommer ut av skapet