View Single Post
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
276
Jeg kom på en litt artig ting idag som jeg ikke har tenkt på de siste årene. For mange år siden, da jeg var 14 eller 15 var det en kompis av meg som hadde vært på en fest der han mente det var en kar som bare satt i fosterstilling i et hjørne. Han hadde spist sopp eller syre og hadde visstnok fått det for seg at han var en appelsin og om noen kom i nærheten av han hadde han tydeligvis fått grisenoia fordi han trodde de skulle skrelle han. Det var alt jeg hørte den gangen, og siden jeg ikke hadde noe kunnskap om psykedelika på den tiden, tenkte jeg ikke noe mer over det eller stussa over om det var sant eller ikke.
Men 5-6 år senere kom jeg ikke snakk om sopp med en kar på jobben, og han fortalte en nesten identisk historie. Dette var tydeligvis "en kompis av en kompis" som nå er innlagt på lukket avdeling, der han fortsatt sitter å tror han er en appelsin etter en sopptur som gikk litt over styr for en del år siden. Og som ikke det var nok fikk jeg også høre om appelsinmannen fra en random kar jeg møtte i Trondheim et par år senere. Han hadde også fått høre om dette fra en kompis, og jeg husker ikke helt bakgrunnshistorien, men han trodde hvertfall at han var en appelsin og at alle var ute etter å skrelle han.
Det som fascinerer meg er jo at dette er tre personer fra fullstendig forskjellige hold, og det er tvilsomt at de har hatt noe med felles bekjente å gjøre. Det jeg lurer på er om noen av dere også har hørt om appelsinmannen, eller om han finnes i det hele tatt Føler det blir litt som den vandrehistorien om at Marylin Manson hadde fjernet to ribbein for å kunne suge seg selv, som så vidt jeg skjønner gikk verden rundt. Det er jo veldig random, men må jo ha startet et sted