View Single Post
Sandra borch burde tåle at andre blir provosert av hennes uttalelser, for hun tråkker rimelig mange på tærne med enkelte av sine påstander, som for eksempel "har du lappen kan du jobbe".

Sitat av handikapnytt i et intervju med Sandra Borch
− Jeg mener ingen under 40 år skal få uføretrygd, med mindre de virkelig ikke kan jobbe. Og det skal mye til. For meg skurrer det for eksempel når jeg ser noen som kan kjøre bil, og samtidig har uføretrygd. Har du lappen, kan du jobbe. Velferdsstaten er et spleiselag, det er viktig at alle bidrar. Noen kan kanskje ikke jobbe i fulle stillinger, det forstår jeg. Men de aller, aller fleste klarer å jobbe i reduserte stillinger. Det tror jeg er bra både for den enkelte og for samfunnet.

(Hentet her)
Vis hele sitatet...
Så at denne dama er i stand til å sett sinn i kok er det liten tvil om.
Det jeg derimot reagerer på er forskjellsbehandlingen Sandra Borch får, for det er da ikke akkurat vanlig praksis at man sporer opp nett-mobbere?
Ta for eksempel den stakkars jenta på 11 år som fikk kallenavnet "øllev", og som helt sikker er mange ganger så sårbar som Sandra Borch. Hvor mye resurser ble brukt for å gjøre henne rettferd? Jeg vil tro mellom svært lite og ingen.

Jeg mener at når hun uttaler seg i det offentlige rom slik hun gjør, ja så må hun tåle at noen ikke liker det de hører/leser og gir sterkt utrykk for dette, at mange går over streken er vel bare å forvente. Nå vet ikke jeg nøyaktig hva som ble sagt i forbindelse med bloggingen, men vil vi at alle nett-mobbere skal spores opp og henges ut?
For her stiller de opp på døra til folk med kamra, for så å oppsøke arbeidsplassen når vedkommende ikke vil snakke foran kamera, som har ført til at vedkommende mister Jobben.

Sandra Borch sitter i praksis bare igjen med et svært vellykket PR-stunt.
Og jeg vil påstå at skadevirkningene for vedkommende som fikk sparken etter å ha vært alt for stor i kjeften, er veldig mye større enn for Sandra Borch som "bare" er stor i kjeften.
Sist endret av Veggen; 26. mai 2013 kl. 18:13.