View Single Post
Onibawan's Avatar
Trådstarter
269
Sitat av jalig Vis innlegg
Fordi folk er dumme?

Om noen hadde skrevet noe slik dritt om meg og jeg hadde hatt muligheten ville jeg oppsøkt de å konfrontert de og fortalt noen velvalgte ord om hva jeg syns om slik adferd.
Da velger jeg å gjøre noe med situasjonen.

Politikere lover, og politikere bryter løfter. Da må folk stemme på noen andre eller starte sitt eget parti.

Norge er et godt demokrati og folk velger fortsatt å stemme på de partiene du mener bryter løftene, med andre ord så velger folk å ikke reagere på løftebrudd. Problemet er jo selvsagt mye mer komplisert ettersom det er en samarbeidsregjering. Men grunnprinsippet er jo det samme.

At du er i mindretall er jo selvsagt kjipt for deg, men det er jo noe man bare må akseptere i et demokrati. Men forskjellen fra et diktatur er jo at her har du faktisk muligheten til å iverksette konsekvens mot politikerne, om man er i flertall.
I et diktatur hadde du blitt kastet i fengsel for innlegget ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at staten har brutt de 88 løftene. Det er VG som har meldt løftebruddene så de er konkrete og kan regnes som "sikker" kilde.

Sitat av jalig Vis innlegg
I et diktatur hadde du blitt kastet i fengsel for innlegget ditt.
Vis hele sitatet...
Det er poenget mitt!

Så det året før valget, alt dritten som blir kasta av lovnader og gull med masse grønneskoger skal bare "noteres" at ikke har blitt gjort noe med?

Du mener da at det er greit å straffe vanlige mennesker for enkelte uttalelser, men å straffe stat og offentlige personer som systematisk feilinformasjon og holder folket for narr( ref. majoriteten av politikere ikke bare AP) skal kunne gjøre det uten konsekvenser?

Fikk sparken
Blant de verste kommentarene på hennes personlige blogg var det spesielt en som skilte seg ut. Den var skrevet fra en anonym bruker, og Sandra orker ikke gjenfortelle innholdet i meldingen.

- Han trodde nok han var helt skjult bak det anonyme brukernavnet, sier Borch.

Etter litt leting fant de likevel fram til ip-adressen hans, og deretter fant de fram til firmaet han jobbet for.

Da det viste seg at kommentaren var skrevet fra en ip-adresse som var registrert i firmaets lokaler, bestemte hun seg for å ta kontakt med arbeidsplassen.

- De satte i gang en intern etterforskning for å finne ut hvem som brukte datamaskinen på det tidspunktet. Da de fant fram til han, fikk han rett og slett sparken, sier hun.

- Du har ikke dårlig samvittighet for å ha kostet han jobben?

- Det er klart jeg har det. Men, samtidig... han kunne for det selv. Jeg er veldig fornøyd med måten selskapet tok tak i dette på.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om dere forstår det, men her fikk faktisk en politiker et selskap til å sparke en ansatt for hva han hadde sagt om henne.