View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei alle sammen
Aner egentlig ikke hva jeg vil med denne tråden men det er vel godt å høre om flere er i samme båt. Meg og min samboer er såkalt fungerende alkoholikere. Det har vi vert vel hver for oss og så siden vi ble sammen. Vi har begge både velfungerende og ikke så velfungerende alkoholikere i familien. Nå har det seg slik at h*n har bestemt seg for å slutte å drikke. Dette synes jeg er veldig vanskelig. Før var jeg den sterke som sa nei når det ikke passet mens h*n var den som liksom var den svake som ikke greide å stoppe uten meg. Den dynamikken fungerte veldig fint. Nå har rollene snudd og jeg føler meg litt fortapt. Ønsker ikke å dra h*n ned med meg, men jeg føler meg ikke sterk nok akkurat nå til å slutte. Har opplevd en god del vanskelige ting i det siste som gjør det mye verre å kutte ut akkurat nå. Flere som har vert i samme båt?
Må legge til at vår alkoholisme har ikke blitt verre med årene. Den har vert på stedet hvil i hvert fall 13 år nå. Så det er ikke slik at det er en nedgående spiral med katastrofale følger. Og ja jeg hører at jeg unnskylder meg her, men det er det jeg føler på akkurat nå.