View Single Post
Sitat av itori123 Vis innlegg
Tenker på programvere som Dreamweaver. Nå har jo en funnet opp konseptet snippets, for å legge til rette for å hente andres komponenter (dvs en legger til rette for å ta andres kode). Dette må en for all del ikke gjøre på et universitet eller noe, men det er slik at en ønsker å utyntte tiden mest mulig. I Dreamweave så har en også direkte tilgang til bootstrap og jquery komponenter.

Hvis en skal lære å programmere, så er det kanskje bedre å lære Java eller python. Javascript tror jeg kommer til å dø litt ut, pga biblotekene vue, react og angularJs mer og mer fremstår som egne språk som en kan lære fra skretsj.
Vis hele sitatet...
Øynene mine brenner
Du troller når du sier at den type programmer lager bedre responsiv kode enn å skrive koden selv?
Med flexbox og media queries så er det ikke mange linjer med kode som skal til for å lage en responsiv mal du kan gjenbruke i flere prosjekter.

Javascript kommer ikke til å dø ut, det handler om å velge riktig verktøy til jobben. Rammeverk som react, vue og angular har helt klart sine bruksområder men av og til er det både enklere og raskere å skrive koden i vanilla js.

Personlig vil jeg si at de nevnte rammeverkene i mange tilfeller er hypet litt opp og bruksverdien er ikke alltid åpenbar.