View Single Post
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Enig med @krystallkongen det er ingen som trenger medisinsk amfetamin og heller ikke for å unngå å bli sprøytenarkoman aka havne på kjøret, dette handler om å lære seg om å takle suget man får av stoffer man har brukt, hasjen fører gjerne til at grensa for sterkere ting blir visket bort litt etter litt ettersom rusavhengige har den indre greia med unnskyldninger ovenfor seg selv og andre. Jeg har ikke et problem med hasj jeg heller, men det betyr ikke at jeg gjør det eller andre stoffer fordi jeg vil bevise for andre og meg selv at alt går bra uten, og når jeg føler jeg har et mer stabilt liv, da kan jeg begynne å fyre litt i ny og ne, men det er ikke noe som haster med i nevnt grad.
Vis hele sitatet...
Dere kan være så enig som dere bare vil, men det har seg nå enda slik at den diskusjonen blir mellom meg og mine behandlere.

Det som har slått meg den siste tiden er at ting kanskje ikke er så håpløst som jeg har tenkt innen behandlingen av narkomane. At disse reglene dere snakker om som skrevet i stein ikke er hevet over den individuelle vurderingen av den individuelle pasient - slik dere hevder. Men når en tenker seg om er det egentlig naturlig at det er slik - hver gang dere er møtt av en negativ helhetsvurdering så vil det jo alltid bli presentert diverse regler som egentlig alle narkomane bryter. Men det er et redskap som muliggjør forskjellsbehandlingen av dem som faktisk samarbeider og forstår sin rolle og dem som enda tror medisinsk behandling handler om «gratis amfetamin».

Virker som om hele triaden min hos fastlegen var unødvendig, samme gjelder maset om resept fra utlandet etc. Behandlerne som har fulgt meg vet at jeg trenger disse medisinene mer enn noe annet, og de vet at litt cannabis i blant er ubetydelig for en som har vært ruset på alt av rusmidler (minus piller) i et lite tiår.

Er så lei av dette maset om at alt skal gå så sakte! Nå gjør jeg massive forandringer og det er ingen tvil i noen rundt meg om at dette funker som faen for meg. Vet med meg selv at jeg aldri detter tilbake igjen, tenk hva dere vil om det - jeg vet enda at forandringen min fra 28 til 31 har vært større enn 18 til 28. Og det går bare fortere. Kapasitet avler kapasitet
Sist endret av Tøffetom; 29. august 2020 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.