View Single Post
Hei! Da jeg tidligere drev og reiste offshore og rundt på anlegg så hadde jeg tariff lønn. Jeg fikk spørsmål fra den lokale bedriften om jeg kunne komme og jobbe i fri perioder og endte opp med fast jobb her til slutt.
Men her er den faste timelønna mye mye høyere enn tariffen. Pluss at jeg har tillegg for div kompetanse og ansvar som også utgjør en del.

Greia er at mine kolleger gjør ikke noe annet enn og sutre og gnåle over at de mener de tjener alt for lite. Det er det eneste det prates om hver dag, hele dagen. Vi går også opp i lønn hvert år under lønnsforhandlingene.

Det jeg da tenker er som følger. Kan jeg ta en prat med en av høvdingene på huset og få kuttet ned i min lønn for så og fordele det litt utover de andre ? Så de da går opp noen kroner ?
Er dette noe som er lov og kan gjøres ? Siden det er jeg som kommer med forslaget er det jo ikke et ulovlig lønnskutt ?
Jeg er så utrolig dritt lei av at de er så utakknemmelige og mener de får for lite betalt når de har en så fin arbeidsplass innomhus under tak og varme, når de alternativt kunne stått ute med hansker som har fryst og må knekkes opp for og bevege fingre og må være gjennomvåte og kalde 12 timer om dagen.

Jeg bryr meg virkelig ikke om lønn og de ligger godt over tariff i dette faget, så det er noe som gjør at jeg ser litt mørkt for å skal dra på jobb om dagene når denne jobben i grunn er mitt livs grunnmur og noe som jeg virkelig elsker.

Mange vil synes jeg må være en idiot men det får bare være.