View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er forbløffende hvor seigliva den der er! De har aldri sagt at hvite liv ikke skal bety noe. Bare at svarte liv også kanskje muligens bør begynne å verdsettes bittelitt, sånn i likhetens navn. Sånn sett burde de kanskje vært litt pedantiske og sagt "black lives also matters", men vi vet jo alle at det også hadde blitt misforstått med vilje. De eneste som ikke mener at alle liv betyr noe er disse "all lives matter"-folkene, for de er mest opptatt av å forhindre fremgang for de sorte.
Vis hele sitatet...
For en sinnsyk projisering og hjernevaska retorikk.
"All lives matters" er et helt fair og logisk utsagn som kun blir toxic om du tvinger det inn i en kontekst hvor det liksom "undertrykker" black lives matters-fokuset.
Utsagnet betyr ikke at svarte liv ikke er verdt noe, men likestiller det med alle andre, bokstavelig talt. Hvordan dette liksom skal være undertrykkende, blir for meg veldig bakvendt, når det virker som BLM desperat undertrykker fokus på alle andre raser som også har opplevd politivold.

For meg blir det åpenbart at dette er hersketeknikk og toxic tankegods, spesielt når BLM fighter rasisme med rasisme mot hvite, i form av "white privilege", "white guilt" og "white fragility". Dette er etter definisjon, faktisk rasistisk retorikk og svært hyklersk!

Derfor blir jeg svært skeptisk når det foregår sensur i stor skala over helt rettferdige og likestillende utsagn som "All lives matters". Det er BLM-bevegelsen og dens tilhengere som tvinger dette utsagnet til å bli negativt, når det så åpenbart egentlig er et helt greit utsagn i seg selv.
Jeg vil faktisk kalle det hersketeknikk.

For meg virker det nesten åpenbart at retorikken som brukes av media er ment for å skape så mye støy og splid på "folkets nivå" som mulig, mens politikerne kjøper seg tid mens vi krangler på bakkenivå, og folk tar seg friheten å raide sitt eget community og brenne det ned. Bensin på bålet, og det funker for å skape kaos og et toxic debattmiljø.

Hele greia er kjempetoxic, og det spørs hvor konstruktiv den egentlig er.

Vi får håpe på en eller annen reform i amerikansk politi, men jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde satt pris på om fokuset gikk rett i rota, som jeg mener handler om hvordan politi i USA sjelden får konsekvenser for mislighold i tjenesten, og hvordan utdanningsløpet for å bli politibetjent er for svakt. De bør screene ut alle som har psykopatiske personlighetstrekk og lav IQ, slik man gjør i norsk utdanning. Det er ingen hemmelighet at disse personlighetstrekkene oftere fører til maktmisbruk og uønsket atferd hos folk med maktstillinger.

Det finnes hundrevis av folk fra alle raser som blir drept urettferdig av politi hvert år - men at det nesten ikke lov å påpeke engang, er svært uheldig for hele debattens poeng, og påpeker egentlig hvor lite konstruktivt debattmiljøet har blitt.