View Single Post
Nattskygge-familien er en av de mest motstandsdyktige plantene som produserer store blomster. Tror ikke du skulle ha noe problem med å finne Datura Stramonium frøkapsler på vestlandet, selv om det selvfølgelig er snakk om tålmodig leting her.

Å dyrke Datura og Belladonna er visst rimelig lett det og. Det finnes dessuten mange Nattskygge-dyrkeguider å få kjøpt. I Oslo har Tanum en virkelig god bok som heter "Growing the Nightshade Family".

Her er informasjon, inklusivt kultivasjonsguide for Atropa Belladonna:

http://www.botanical.com/botanical/mgmh/n/nighde05.html

To ubekreftede jungeltelegrafhistorier:

70-tallet, Oslo:
To unge personer snek seg inn på Tøyen Botaniske Hage nattestid og stjal frø fra Daturaplanten som ble kultivert der.

Dagen etter fant sikkerhetspersonell de to. Den ene var diagnosert som psykotisk. Den andre erklært død.
----------------------------------------------
Ukjent sted, i nærmeste fortid:
To personer fra ukjent sted kjøpte daturafrø over internett og inntok 30 frø hver. Ingen av dem fikk noen annen psykoaktiv effekt enn at begge sovnet. Dagen etter våknet de og og oppdaget at begge var helt blinde. Symptomene skal ha vært permanent-

Takk for hjelp med å gjøre startinnlegget mer oversiktlig, mentalmelt.
Om det er noen unnskyldning så skrev jeg innlegget under innflytelse av 40mg. 2c-B og tastaturet mitt er fullstendig klissete av sirup-gugge etter at jeg sølte cola utover det igår, hehe

Så ihvertfall bedre ut enn om jeg hadde inntatt Datura:

(jkdfhldjgfserpentisdohøngthlsatanism,øvhexxuskljgngatroposl kjlkgdkf HJELP MEG:::HVEM::SOM HELST:::jfkhnedgfjmoribundiklngkdmfgmephistondfkjgbbeelsebub unkd)
Sist endret av Vasall; 9. desember 2007 kl. 02:03.