View Single Post
Hei venner!

Synes fleinsopp er et spennende tema og lurer på om noen vet noe om bruken av dette i Norge i dag.
Vet vi noe om hvor mange nordmenn som bruker/har prøvd fleinsopp og andre psykedelika?
Ser jo at veldig mange poster på identifiseringsforumet, så antar at det er mange som plukker/bruker dette.

Nyere forskning fra NTNU sier at fleinsopp/psykedelika ikke gir psykiske problemer: http://www.ntnu.no/aktuelt/pressemel.../13/lsd-studie
- Hva mener dere om dette?

På nettet finner man masse skrekkhistorier og negativ vinkling av fleinsopp, folk som har blitt "gale" osv. Søker man på "magic mushrooms" derimot, er det veldig mye positivt som dukker opp - altså mest solskinnshistorier.

Hvorfor har flein så dårlig rykte? Det er jo det samme som magic mushrooms, altså psilocybin som er virkestoffet. Er det noe annet i fleinsoppen som virker negativt og øker "bad trip"-sjangsen, fremfor i andre magiske sopper?

Noen som har hatt en god trip, som har gitt psykiske problemer i ettertid, eller er dette stort sett knyttet til bad trips?
Hvorfor får man evt. problemer i ettertid, er det fordi man ikke takler opplevelsen, eller er det noe fysisk som har blitt "ødelagt" hodet?

Er psykiske problemer som oftest knyttet til misbruk, (ofte bruk)
Er det noen her som har fått varige mén av én enkelt gang?
Hadde dosering i så fall noe å si? Altså at dosen var alt for kraftig?
Har du blitt bra igjen, hvor lang tid tok det?

Så til slutt: (hadde vært hyggelig å høre dine svar på disse spørmålene:
1. Hvor mange ganger har du brukt fleinsopp?
2. Evt. hvor mange ganger per år?
3. Hvor mange gode og hvor mange dårlige erfaringer har du?
4. Hvordan er flein forskjellige fra andre psykedelika?
5. Har bruken hatt noen innvirkning på psyken din? Negativ/positiv?
6. Hva er ansvarlig bruk av disse stoffene? (hvor ofte)

Her er mine svar:
1. en gang, i fjor. (driver å planlegger ny tur nå)
2. -
3. En veldig god
4. Vet ikke, har bare prøvd flein.
5. positiv innvirkning, mer trygg på meg selv, bedre humør, "født på ny"-følelse, og større perspektiv på livet. En veldig god opplevelse, alt i alt.
6. 1-3 ganger i året, er min mening.

Håper mange tar seg tid til å svare, og dele sine meninger om fleinsopp!