View Single Post
Eksistensidealist(?)
Flove's Avatar
6
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hei Tarjei Fredløv Jeg hørte podcasten i forregårs og du virker som en meget reflektert person. Mitt inntrykk er at kreft er en veldig spesiell sykdom hvor psyken kan spiller en stor rolle, og merkelige ting kan skje. Starter med to enkle spørsmål: Hvordan føler du deg? Hva er planen nå? Som jeg skjønte det skal du ikke ha noe mere behandling på sykehus med det første?
Vis hele sitatet...
Hei, KnertÉn!

Merker at psyken kan se ut til å ha nesten umiddelbare reflekser i kroppen, ja


1 - Hvordan jeg føler meg nå


Enkelt og kort: Bra!

Det har vært en periode på to måneder nå, hvor jeg ikke kan huske å ha følt meg så jevnt over bra i hele kroppen. Jeg er nær ved å være totalt symptomfri; i hvert fall på den observerbare overflaten
Maskiner som gjør PET- og CAT-skanning kan se fysisk dypere.

Psyken er også supergod, til tross for et midlertidig "skuffende" kjærlighetsliv xD
(Haha... Regner med at usikkerheten for en langsiktig fremtid kan være den underliggende årsaken hos noen potensielle partnere ...samtidig som at jeg er abnormal som F = en Freak på mange - og i mine øyne, herlige - måter <3 ).

Å sørge for en frisk (og stadig sunnere) tilværelse er et kontinuerlig viktig fokus for meg. Derfor forsøker jeg å balansere gleden av å leve et fritt og spontant liv, med lykken og mestringen av å intuitivt lytte og vite at jeg behandler kroppen min slik den fortjener



2 - Planen fremover

Har jevn dialog med legen, samtidig som at tiden mellom besøk blir større og større.

Både legen og jeg er enig i at vi ikke trenger å skanne kroppen flere ganger i året.

Neste avtalte time er i slutten av mai

Frem til det er ansvaret fullstendig i mine hender - slik jeg liker det

Ifølge undersøkelser fra de siste besøkene på Radiumhospitalet, sirkulerer morsomt nok kroppen min ufordringsområdene fra en lymfelokasjon, til en annen. Dette hadde de ingen forklaring på, annet enn at lymfekreft fortsatt ikke er en godt forstått helsesituasjon.

Noe jeg ikke visste før legen sa det ved sist besøk i desember, var at kroppen faktisk er klar over denne tilstanden!

Tidligere har jeg fått inntrykk av at kreft ofte kunne virke "usynlig" for kroppen, og derfor hjalp det mye at vi mennesker assisterte den med en helbredelsesprosess, og/eller medikamenter/cellegift.

Legen lærte meg at kroppen tydeligvis vet at noe må balanseres, og viser dette ved å "behandle" aktuelle lymfer med en immunrespons (noe som kan føre til hevelser, som i mitt tilfelle har gått bort, og/eller flyttet seg).

Min oppgave nå er å assistere kroppen i å suksessfullt fullføre sin naturlige helbredelsesprosess.

Denne deltagelsen har virkelig hjulpet meg til å bli flinkere til å lytte til noen av de mest subtile kroppssignalene.

Før var jeg ikke så "in-tune" med kroppen.


Mye av denne livsreisen har handlet om å virkelig "lande" på jorda og i det vi kaller kroppen....noe som ikke bør være overraskende for folk som har fulgt reisen, da jeg åpenbart har en merkelig tilnærmelse til dette fysiske livet, døden, og det å "passe inn" som et vanlig menneske i samfunnet

Tipper dette siste punktet - det å passe inn i samfunnet - er noe mange Freaks kan kjenne seg igjen i.



Vi har alle være særegenheter, og "ü"-normale tilnærminger til livets mange gåter og mysterier.

Noen gåter har verden allerede løst. Enkelte av oss søker å være en del av nye løsninger på gamle mysterier, noe som kan gi vital informasjon til resten av arten.

Over tid vil dette "eksperimentet" (som VG kaller det) forhåpentligvis avsløre noe langt mer verdifullt i hver og en av oss, enn å bare være et "naivt" eksempel på "å gå imot strømmen"

VG er klare for å gi Norges folk sluttresultatet når tiden er riktig for det. Intet enkeltindivid kan vite med sikkerhet hva dette vil bli, selv om det finnes noe i oss alle som alltids kan glede seg

..om det kun har underholdnings/kritikkverdi, eller også sjelelig og sosial verdi, er opp til hver enkelt av oss.


God mandag, og måtte det beste avsløre seg for oss alle <3
Sist endret av Flove; 18. januar 2021 kl. 02:54. Grunn: Trykkleifs osv.