View Single Post
Sitat av algernon Vis innlegg
Han velger å spille mot oddsen. Han gjør bevisst et valg som har minst sjanse for å fungere. For hva? Stahet? Troen på en snill verden der vi bare må ha nok kjærlighet til planteriket så går alt strålende bra? Det er fortsatt hans valg og det er bra han kan gjøre som han vil, det er frihet, men det bare fremstår så utrolig dumt til slutt. I starten fikk jeg en slags sympati og forståelse, men han strekker det komisk langt. Det er en trist sak og jeg unner han ikke noe vondt, men fy flate den karakteren irriterer meg.
Vis hele sitatet...
Men _hva_ er det som gjør at han velger å spille mot oddsen, som du sier. Det virker som han er 100% fast i troen på at han blir frisk ved å kun tenke seg frisk.
Kan ikke helt unngå å tenke at her har vi en person som er blitt et offer for alternativ medisin industrien.
Jeg var litt slik selv når jeg var ung. Men tok aldri ting til det ekstreme. Men kanskje jeg hadde gjort det hvis jeg ikke hadde vokst opp på en skodde-holme ute i Atlanteren og heller bodd i storbyen der jeg kunne ha blitt isolert i et ekko-kammer av mer ekstreme likesinnede.
Så, enig, egentlig.
Sist endret av Arex_x; 12. januar 2021 kl. 14:50.