Tråd: Valmuefrø te
View Single Post
Sitat av TandeP Vis innlegg
Så jeg har kikket litt rundt på hvordan man lager te på valmuefrø og konsentrat utifra det via fordampning og tenkte jeg skulle teste, men lurte på om det var noen som hadde peil på hvilke frø her til lands som egner seg, de man får i krydderhyllene på butikken antar jeg er vasket helt rene, men har sett ett par "økologiske" varianter på nett, noen som har noe erfaringer å dele med seg her?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg testet med de posene som ble solgt på europirs før 400g poser. Det kan godt hende de selger dem enda, men min lokale europris selger dem ikke lenger etter jeg kjøpte opp alle posene. Tror de skjønte greia? idk. Anyhow, dette er farligt! Det ingen måte å vite hvor potent "suppa" blir da mengden opiater på ett frø varierer voldsomt fra frø til frø.

Som eksempel så lagde jeg engang en te av 1.2kg frø som jeg drakk opp alene og fikk en liten rus ut av dette uten toleranse, en annen gang så hadde jeg bare en pakke på 400g som jeg lagde en te av. Den laget av 400g var så voldsomt mye sterkere enn den jeg lagde av 1,2kg. Ble liggende å kaste opp med veldig svak pust. Hadde jeg brukt 2 poser den gangen og den andre posen skulle vise seg å være i nærheten av like potent som den første så hadde jeg helt sikkert daua. Prøv deg forsiktig frem om du absolutt skal, spesielt om du ikke har opiat toleranse