View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Henrik Ibsen svarte langt bedre på dette enn hva jeg noensinne kan ha håp om å gjøre, men for å oppsummere mitt eget standpunkt: Jeg vil heller være ulykkelig og velinformert enn å lalle rundt i løgn og selvbedrag - uansett hvor lykkelig jeg måtte bli av det.
Vis hele sitatet...
Du har valget mellom å være lykkelig eller ulykkelig, og du velger ulykkelig, enkelt og greit fordi du vil vite sannheten? Sterkt. Jeg tror det er bedre å ikke vite alt, så lenge det innebærer at man også er uviten om sin egen uvitenhet.
Men altså, vi snakket vel om å ikke vite hele sannheten. Det er et lite hopp opp til løgn og selvbedrag, synes jeg. Selvbedrag er noe annet enn det jeg mente i hvert fall. Jeg er ikke pro-selvbedrag, for å si det sånn. Jeg er pro lykke.
Du drikker aldri for å glemme, antar jeg, Myoxocephalus.

Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg beundrer måten du får hard kritikk og latterliggjøring til å bare prelle av deg og fortsetter videre som ingenting
Vis hele sitatet...
Hahaha, jeg tenkte akkurat det samme. Kudos for det. Selv om du er på bærtur Hans Høyhet, så må jeg si du ter deg på en veldig kul måte utover i denne tråden.
Sist endret av TrippyKing; 14. mai 2020 kl. 17:52.