View Single Post
Drugs are bad mmkay=)

Seriøst, mdma i en uke i strekk er ikke noe bra for noen, men det finner han fort nok ut selv. Jeg tror ikke du klarer å stoppe han med det første, jeg hadde en kompis som dreiv på sånn med knips. Valgte knips med gutta forran den flotteste damen han hadde, jeg skjønte han ikke og var misunnelig på damen hans. Til slutt hengte han seg, og ble redda men ble hjerneskadet for livet og er aldri seg selv igjen. Han hadde da en annen dame som hakka på han hele tiden, og når hun gikk fra han gjorde han det. Nå klarer han seg vist rusfri med ny dame med en unge og alt, så det gikk seg heldigvis til for han da.

Jeg håper kompisen din gir seg før han driter seg helt ut. Typisk ting som skjer etter sånt bruk av mdma eller speed er at man 'må' ha noe å roe nervene med etter alle knipsene og begynner å bruke alt fra alkohol og piller til heroin for å reparere. Så kommer avhengigheten med det, og så videre. Eller han snur i siste liten, alle er forskjellige. Jeg håper for hans del han tøyler seg.

Jeg har en kompis som ruser seg tilsvarende, ikke på mdma, men speed og heroin og piller og ghb. Det meste altså, og jeg er redd for han til stadighet. Han hadde tre overdoser på tre dager nylig. Våkna på rusakutten hver gang uten å huske hva han hadde tatt engang. Jeg får ikke vett inn i skallen på han, og det er jævlig å se han ødelegge seg.

Men jeg vil ikke miste han som venn, så jeg satte bare husregler hos meg hvertfall. Ingen speed her, og vi sover om natten ellers er det ikke flere besøk. Og jeg vil ikke ha noen på døra etter elleve har jeg sagt nå, eller før fem om morgen. Alt annet går, heroin ok for meg, for det bruker ikke jeg, hasj ja takk, og alkoholen hans frister heller ikke da jeg ikke drikker overhodet. Han har en liter vodka i skapet her som jeg aldri ville turd å prøve meg på, jeg hater alkohol, with a passion.

Hvor gode venner er dere da? Kanskje du og han har en felles venn han faktisk hører på. Jeg har gjort det sånn før med venner, at jeg snakker med den vedkommende faktisk respekterer og lytter til. Så det blir resultater av det. Om dere bare kjenner hverandre er det ikke så lett å 'hjelpe' han altså. Folk er så fastlåst i rusen i begynnelsen av kariæren sin, for det er nytt og spennende, og livet kjennes litt for godt til at det er sant. Så kommer smellen før eller siden, og da er ofte beroligende piller det eneste som hjelper føler mange som jeg gjorde som 18åring.

s