View Single Post
Sitat av Stingray Vis innlegg
Beklager, jeg glemte å ta med at jeg tar med tilbakemeldingene videre, jeg har allerede gjort meg et par tanker om hvordan jeg vil gjøre det videre. Blant annet skal jeg tenke gjennom hvordan jeg formulerer spørsmål, som for eksempel kunne jeg ha spurt henne på denne måten: "Hvordan går det med kona di?", men samtidig hadde jeg ikke trengt å spørre om det heller. Jeg kunne spurt om noe annet, som for eksempel om hun trives med å spille i fotballaget, og om de har spilt mange kamper mot andre i det siste, ettersom korona.
Vis hele sitatet...
Det er en god idé. Det med kona kunne du spurt om etter en stund, hvis hun gav inntrykk av å ville ha en personlig samtale med deg.

Altså, jeg synes også hun overreagerte. Jeg hadde ikke reagert sånn. Men det er som regel mer konstruktivt å tenke gjennom hvorfor folk muligens reagerer som de gjør, heller enn å "snappe" som du fikk råd om, eller motsatt grøft slik du gjør; tenke at det er noe grunnleggende feil med deg som person. Jeg tenker særlig at det er nyttig for deg å tenke gjennom det, hvis det er sånn at det å ta signaler ikke kommer helt lett for deg. Øve på å forstå andre mennesker, rett og slett. Du gjorde ikke noe grovt overskridende her, så du trenger ikke å tenke at det er noe fundamentalt i veien med deg. Bare litt tuning.