View Single Post
Sitat av Stingray Vis innlegg
Takk for alle tilbakemeldinger.
Jeg trenger sosial trening, det er jeg klar over.
Det jeg ville få frem var om det er flere som opplever det samme som meg, jeg spurte ikke om tilbakemeldinger på hvordan jeg håndterte situasjonen.
Vis hele sitatet...
Nei, men hvis du vil trene på å være mer sosialt smart, så er kanskje tilbakemeldingene nyttige likevel? Det du kan ta ut av disse er kanskje at det å spørre veldig direkte om sivilstatus og kommentere utseende er noe mange kan føle er litt invaderende før samtalen når et visst fortrolighetsnivå, uavhengig av om du har intensjoner om å prøve deg på dem. I tillegg at folk med andre legninger enn heterofil er litt ekstra sensitiv for den typen spørsmål, da de opplever at deres seksual- og samliv ofte er gjenstand for overdreven nysgjerrighet.

Jeg tror det er en mer sannsynlig forklaring enn at det er personligheten din generelt som gjør at alt du sier blir mislikt. Jeg tror også at å jobbe med å være bevisst på hvordan folk opplever deg og tilpasse deg underveis, er en bedre strategi enn å slutte å snakke, hvis målet er å bli likt. Hun har etter all sannsynlighet gitt noen hint om at hun var ukomfortabel før hun satte ned foten.