View Single Post
Sitat av Eldra Vis innlegg
Er ganske sikker på att melatonin fungerer selv med tankekjør.

Kjenner til det å være trøtt men ikke får såve pga stress og tankekjør ganske godt.

Effekten har ingen grense, man blir bare trøttere. TS får si ifra om dette ikke fungerer for han. Da kan jeg legge meg flat men fra erfaring så skal det litt til å motkjempe slik tretthet, og selv melatonin kommer i 2 omganger, hvor den andre bølga er endel sterkere enn den første

Meditasjon har også store effekter mot tankekjør, det er en enorm treningsak men ett veldig godt værktøy for å roe ned
Vis hele sitatet...
Melatonin viser seg jo å fungere best ved døgnrytmeproblemer, jet lag ol. Ved søvnproblemer som insomni er det derimot dårlig dokumentert effekt. Det er også relativt lite forskning rundt bivirkninger av melatonin, men de fleste eksperter på søvn mener at det er et trygt preparat. Det er heller ikke vanedannende, så en kan jo vurdere selv om det er verdt å prøve ut.

https://helse-bergen.no/behandlinger...elser#2.-under

Av erfaring gjorde ikke melatonin noe som helst forskjell for meg. Mulig at jeg ble litt trøttere, men det var ikke mangel på søvnighet som var årsaken til lite søvn for meg uansett.