View Single Post
Trådstarter
59
Sitat av entropi Vis innlegg
Hun har ikke anklaget deg falskt, hun har tatt feil mtp om det var ulovlig. Hun har jo ikke løyet om hva som skjedde, ifølge det brevet der.
Vis hele sitatet...
Mulig du har rett der, tror uansett jeg skal la det ligge da jeg mest sannsynlig ikke hadde kommet noen vei med en motanmeldelsen uansett.
Motanmeldelsen var dog anbefalt av min advokat, men jeg dropper det.

Sitat av entropi Vis innlegg
Forstår at det har vært en belastende periode. Håper du revurderer meningene du har gitt uttrykk for her ang hvor lett det er å grine seg til en voldtektsdom og hvor elendig rettsikkerheten er.
Vis hele sitatet...
Det har vært et helvete mildt sagt,tanken på å havne i fengsel etc var en overkill på min psyke.
Jeg er selvsagt svært fornøyd med at dette ble henlagt som intet straffbart forhold, men hva angår min rettsikkerhet i staten Norge så tror jeg ikke den har blitt prøvd skikkelig.
Hadde hun feks regelrett ljuget at jeg har brukt vold og kommet til et voldtektsmottak med noen skrubbsår og blåmerker så hadde det plutselig blitt langt mer alvorlig antar jeg.
Heldigvis har jeg sluppet dette marerittet gudskjelov!

En annen ting jeg lurer på er om noen vet hvor vanlig det er at statsadvokaten gjenopptar den henlagte saken fra politiet?
Hun har som brevet sier en klagefrist og det er en viss mulighet dette marerittet kan bli vekket til live igjen.

En annen ting er voldtektserstattningskontoret, de stiller ikke like strenge krav til bevis som politiet gjør i en straffesak.
Det er ikke umulig jeg ender opp med en fet regning, men vi får vel se.
Sist endret av auting82; 27. januar 2017 kl. 18:52.