View Single Post
Jeg kjører Ubuntu 13.04 på en av maskinene mine. Har skrevet litt om dette i en annen tråd, men trenger litt mer tips direkte.

Kort oppsummert er det en Ubuntu 13.04 med Gnome istedet for Unity. Denne er installert i etterkant. Er også noen få shell-extensions for å få litt bedre feel.

Wifi-tilkoblingen derimot er noe merkelig. Jeg sitter nå med de to maskinene ved siden av hverandre. Windows-maskinen har full dekning, mens Linux-maskinen har 2 linjer. Jeg har forsøkt å gå igjennom en guide. Men her er det noe merkelig.

På punkt 2 i guiden skjer det noe merkelig:

Kode

joachim@Toshiba-Ubuntu:~$ sudo rmmod -f iwlagn
[sudo] password for joachim: 
libkmod: ERROR ../libkmod/libkmod-module.c:753 kmod_module_remove_module: could not remove 'iwlagn': No such file or directory
Error: could not remove module iwlagn: No such file or directory
"WIFI-måleren" er veldig ustabil, og den hopper opp og ned hele tiden. Jeg har stadig trafikk ut, men det er nær sagt umulig å få noe "ned". Ser dette på en extension for datahastighet som jeg la i panelet for å følge med.

Kan det være noe feil med installasjonen? Er det verdt å laste ned bildet på nytt, brenne ny plate og installere om igjen. Så sette igang hele prosessen med tilpasning på nytt? Det er jo ikke noe som tar veldig lang tid, og jeg har ikke begynt å bruke maskinen helt enda slik at det er ikke mye som må installeres om igjen etc.

Håper på raskt svar, eller tips om WIFI-problemet,