View Single Post
Sitat av "lars", 26 Vis innlegg
Det er greit nok, det skal du få mene. Jeg lurer fortsatt på hvor du fikk det med kryssforhør og at hun aldri har løyet til meg fra...?
Vis hele sitatet...
Det er jo ganske festlig at du beskylder andre for å ikke lese tråden når du ikke gjør det selv - det var jeg som nevnte dette tre timers kryssforhør, ikke choobe...
Men jeg skal bruke enda mindre teskjeer, siden dette tydeligvis var veldig, veldig, vanskelig for deg.

Nåh, for det første: å anklage jenter for ting og tang er skumle saker. De sliter nemlig ofte med dårlig selvtillitt og har gjerne et veldig sterkt behov for å fylle den rollen andre plasserer dem i. Så, hvis du anklager en jente for å være dum, så kan hun fort begynne å tro at det stemmer. Også later hun som om hun er det; benytter seg av et mindre vokabular enn hun egentlig besitter, og slutter å skjønne ting hun egentlig kan. Jeg har selv sett dette skje med studenter tidligere, det er skummelt å bivåne - oppegående, skarpe folk som elsker å bryne seg på nye utfordringer sitter plutselig etter noen måneder og stirrer i boka og sier 'nei assa, jeg skjønner ikke dette her, jeg lizm'.
Man kan selvsagt anklage jenter for andre ting også. Man kan anklage dem for å være horer og løse på tråden, og plutselig så sprer de beina fordi det er det horer gjør. Dette er et yndet trick bland såkalte pickup artists; de får jenter som ellers ikke ville ligge med dem til å gjøre det fordi de manipulerer dem til å føle seg som mindreverdig søppel. Ganske nedrig gjort.
Nå, du anklager (ex?)-dama di for å være løgnaktig. Om du i utgangspunktet hadde en grunn til det er revnende likegyldig; du kan ta deg faen på at hun vil begynne å lyve til deg etter det hvis du anklager henne for dette på riktig måte. Da er det ikke så rart at du finner noe, eller får en 'tilståelse'.
For det andre har vi dette med kryssforhør. Jeg sa ikke eksplisitt at du har gjort akkurat dette. Jeg sa at hvis ei jente vet at det venter et langt og ubehagelig forhør når hun kommer hjem, endrer hun de detaljer som skal til for å gjøre historien minst mulig provoserende og forkorte avhøret mest mulig. Jeg vet jeg røra litt med pronomene i mitt originale utsagn, men meningen kom fortsatt klart frem. Jeg er også fullstendig klar over at jeg med dette impliserte at dette er noe du ville kunne finne på å gjøre. Og basert på det du skriver, så er det noe jeg skal stå ved. Anta at ei jente vet at typen hennes er en overvåkende drittsekk som skal spøre og grave om alt mulig og er sykelig sjalu for alt. Hvis hun da har hatt et helt legitimt møte med en annen mann, så vil hun f.eks trolig fortelle at hun møtte kvinne isteden, slik at hun da slipper å måtte svare for akkurat hva hun sa til ham under møtet, hvordan hun sa det, hvor lenge møtet varte og om hun har sett ham før. Dette er typisk det som skjer når damer havner i syke forhold med kontrollerende menn; de gjør det de kan for å ikke utsette seg selv for mer pes enn nødvendig. Det de burde gjøre er selvsagt å tuppe psykoparten de er sammen med så hardt i nøttene at bekkenet knuser og milten revner, men det er dessverre få kvinner som greier å sparke så hardt. I steden velger de heller å være sammen med rasshølet, gjøre alt de kan for å ikke utløse hans syke sjalusi, og heller bli mer og mer nedbrutt psykisk. Når de ikke kan brytes lenger ned, og typen fortsatt ikke føler at han har nok kontroll over dem, da kommer slagene. Og sånn går nu dagan. Du er formodentlig ikke der. Ennå. Men du har allerede begynt å overvåke hennes facebook. Dette gjør du for å tilfredsstille ditt eget vitebehov. Å se ting i perspektiv - så som hva du ville ha tenkt og gjort hvis hun gjorde noe lignende mot deg, eller ta inn over deg hvilket overgrep dette egentlig er - det har du ikke gjort. Du har også avgitt inngående detaljer om hvordan du har spurt og gravd og manipulert for å få bekreftelser ut av henne. For ikke å snakke om hvordan du trekker konklusjoner og bekreftelser ut av løse lufta og de få detaljene du finner. Dette er typisk adferd hos psykopater - i ditt univers finnes kun du, og du må vita hva 'dama di' gjør til enhver tid. Hennes behov for privatliv veier mindre enn ditt behov for å vite. Hennes integritet veier mindre enn dine ønsker om å eie. Og din sjalusi overskygger absoulutt alt annet.

Jeg har selvsagt ikke noe tro på at du kommer til å ta en eneste setning av dette til deg. Men jeg har et lite håp om at andre som leser denne tråden kanskje lar være å komme med gode tips når lignende forespørsler dukker opp fremtiden. De som har et behov for å snoke i privatlivet til sin bedre halvdel er gjerne de siste menneskene på jord som burde gis mulighet til det.

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Mange som har problemer med å akseptere at alle ikke har samme oppfatning av hvordan et forhold skal/kan være.
Vis hele sitatet...
Et forhold hvor den ene parten krenkes, undertrykkes, manipuleres og kontrolleres er ikke sunt. Da snakker man heller om overgrep og misbruk, om man er ikke lenger 'partner' men 'offer'. Slike forhold hører ikke hjemme noe sted og bør motarbeides med alle tilgjengelige midler.