View Single Post
Om ingen har en oppskrift som virker så anse alle opptak som tapte og skaff dem igjen via alternative kanaler.

PVR bokser har liten til ingen verdi i mine øyne. Det er lagt opp slik at du aldri eier dine opptak. Om du bytter selskap, sier opp avtalen eller må bytte boks så kan du vinke farvel til alle dine opptak. Jeg kan til en viss grad forstå at dette er pga avtaler med underholdningsbransjen og at de kanskje presses til å tre dette ned over huet på oss, men føler at CD og alle andre har ikke tatt denne kampen på vegne av kundene. Slik har det vært i over ti år nå siden de første pvr boksene kom. Og de som var med i starten.......det var nesten som å abonnement på PVR bokser ikke på underholdning og kanaler. For de boksene de knela støtt og ble bytta, opptak gikk tapt og det var rett å slett ikke noe særlig at betalende kunder ble betatestere i stor stil på noe som i beste fall kan sies å være et alpha produkt, eller kanskje mer RC.

Personlig ble jeg så lei av CD og den endeløse flommen av PVR bokser sendt fram og tilbake at jeg sa opp kundeforholdet til CD til sist. Og da gikk det ikke mange minuttene før på magisk vis så forsvant også alle opptak


Skal det være et poeng å ta opp noe så må det jo være at man har råderett over opptaket. Som tidligere med VHS.

Mitt forslag, dropp ny PVR boks, dropp skylagring. Behold den du har. Spiller det noen rolle for deg om dine opptak er i skyen eller under TV'n? Du eier jo ikke opptakene likevel. Du bare leier dem. Lagrer du opptak fordi du ønsker å beholde dem over tid, så ta en titt på hva som gjøres med feks en htpc som PVR. Da er alle opptak dine opptak. Opptakene eier du, også fremover. Og ønsker du skyløsning for dem kan du kjøre feks en plex server hjemme og du har alltid tilgang til dine opptak uansett hvor du er. Også om 50 år. Da er du er kapteinen over egne opptak, ingen forteller deg hva kan og ikke kan gjøre med dem, og du flytter de om du vil.


Ganske latterlig spør du meg. Bransjen støter betalende kunder fra seg. Med å være tverr & sær. Opptak av tv har vært gjort siden før formatkrigen på videospillere. Men idag så skal opptak være linket mot at du hver måned betaler leie av dine opptak.

Fukc that!
Sist endret av random67489; 4. juli 2019 kl. 14:14.