View Single Post
Det er jo nettopp det som som er problemet, og det sier TS selv. Viljen til å ikke bruke noe som helst er ikke der. Da jobber man med det man har. Det virker som om du tror at det å ikke selvmedisinere er et alternativ akkurat sånn som ting er for TS nå, men det sier han at det ikke er. Han har valgt det minste av to onder. Og så får man ta vurderingen om eventuelt totalt avhold når ting har stabilisert seg.

Du må ha en enormt sterk vilje du som prater mye om akkurat det at han må finne denne og bruke den. Skriv heller noe om hvordan man finner viljen til å bli rusfri. Du har erfaring, fortell TS om hvordan du overvant daglig tung rus i form av injisering i over et tiår med viljen din. Han trenger i så fall å høre hvordan ikke bare at.

Har du rett i at avhold fra medisiner er "det beste"? Ja.
Men hvis det ikke er en mulighet for TS slik som ting er nå, er det da noen vits i å prøve å prakke det på ham? Og så utrolig innbitt i tillegg? Jeg er sikker på at han vet at det å være rusfri er det sunneste og beste.

Dine meninger og/eller verdier er ikke kompatible med mine i denne diskusjonen, så jeg foreslår at vi kutter den der

Det er uansett godt å se at du er investert i det å prøve å overbevise TS til å ta gode valg, det skal sies!

Ha en flott ettermiddag og kveld.
Sist endret av krystallkongen; 12. oktober 2021 kl. 16:55.