View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Men kjære deg, han har allerede vært i dialog med LAR, lege, blitt utredet for avhengighet osv. Merker du ikke at dette er en person som allerede har tenkt seg om og tatt et veldig fornuftig valg i forhold til sin fortid?
Tror du dette er en person som ikke har tenkt noe rundt sin situasjon?

Alternativet til å bruke Subutex i så kontrollerte former som han får til nå på egenhånd (fordi han enda ikke får hjelp av LAR) er noe jævlig mye verre. For både han selv, familien hans og potensielt fremmede.
For å være ærlig skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg gidder å si dette igjen da jeg har vanskelig for å tro at du kommer til å forstå det den attende gangen jeg skriver det.
Vis hele sitatet...
Enten har du eller jeg misforstått noe. Han beskriver ikke behov for dette medikamentet for å kontrollere abstinenser og lignende, akkurat som det egentlig er meningen at medikamentet skal brukes. Han ønsker å bruke medikamentet til noe helt annet enn det som er formålet, og forventer at det vil fungere over lang tid. Det er det som er problemet.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Vi lever i virkeligheten, ikke i en magisk verden der TS kan bestemme seg for å med den uovervinnelige viljen sin aldri røre rusmidler igjen. Det er en lang reise, og å gå fra uhemmet, ukontrollert rus (med en omgangskrets full av mennesker i så tung rus at det fører til død) til kontrollert selvmedisinering, med håp om ekte medisinering og forhåpentligvis etter hvert fullstendig medisinfrihet, er faktisk utvilsom fremgang.
Vis hele sitatet...
Jeg benekter ikke at det er vanskelig å slutte å ruse seg. Det er det ikke. Det jeg ønsker å få frem er at hvis viljen kan finnes, så er det et bedre alternativ enn å misbruke et medikament. Han har ikke tenkt å bruke medikamentet for å holde seg rusfri, men dempe symptomene som gjør at han vil ruse seg. Han har imidlertid ikke beskrevet å noen gang ha prøvd å holde seg rusfri over lengre tid. Det er også det som er problemet. Har han ikke prøvd å holde seg rusfri, vet han ikke hvordan det er.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Du virker ikke til å ha noe særlig erfaring med rus eller mennesker. Og du virker hvertfall ikke til å ha forståelse for at det er en ørliten mulighet for at det eksisterer mennesker med andre egenskaper og med mindre ressurser enn deg selv. Har du fått med deg bakgrunnen til TS?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har fått med meg hva han har skrevet, og hva han ønsker å gjøre. Som Dodecha skrev litt tidligere:
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er litt som å si at heroin fungerer bedre enn Paracet for en hodepine.
Vis hele sitatet...
, så er det som å si at heroin fungerer bedre enn Paracet for en hodepine. Du kan tro hva du vil i forbindelse med min erfaring med rusmidler, det spiller ingen rolle for meg hva du tror, det er ditt eget valg å tro på meg eller ikke. Svaret ditt gjør også at jeg lurer på om du i det hele tatt har forstått hva situasjonen er. Det virker som at du tenker at han har tenkt å gå gjennom et normalt LAR-forløp for å behandle abstinenser og lignende plager, akkurat som Subutex er ment til å brukes til. Det er nemlig ikke det som er saken.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvis det eneste du har å bidra med er å kritisere fremgangen og forandringen han allerede har gjort fordi det ikke er bra nok og fordi han "må tenke seg om" synes jeg du skal dra et annet sted med disse gullkornene dine og "bidra".
Vis hele sitatet...
Hva ville du sagt dersom jeg synes at heroin fungerer bedre enn paracet mot hodepinen min, som jeg får ved bruk av amfetamin? Hadde ikke du kritisert meg for det, og heller rådet meg til å forsøke å være rusfri fra amfetamin over en periode og sett om hodepinen går over da?
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Og hva er greia med anonym bruker, er det vanskelig å stå for for disse åpenbart meget sterke meningene dine med brukernavn? Selv med brukernavn er du jo tilnærmet anonym.
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle hvorfor jeg ønsker å være anonym, og det burde du ikke tenke så mye over. Det eneste du bør tenke over, er at jeg fremdeles står ved mitt.