View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Får vondt inni meg av å lese dette. Kanskje greit for deg å holde deg litt unna en periode? Slik at du selv får en velfortjent pause og får pustet litt ut? Jeg håper da heller virkelig ikke at han blir skrevet ut, og jeg tviler sterkt på det. Han er fortsatt i dyp psykose, så det ville vært veldig rart. Som regel pleier de å fortsette behandlingen selv etter at de psykotiske symptomene er borte, i og med at man fortsatt er sårbar for nye psykoser. Det er klar sammenheng mellom hvor raskt man får behandling og hvor raskt man blir kvitt psykosen. Dersom det er snakk om rusutløst psykose pleier det som regel å gå over etter 1 uke - 1 måned, men finnes unntak dersom personen har hatt vedvarende rusmisbruk. Derfor er det vanskelig å si hvor lenge han er innlagt, men jeg håper han er det en god stund framover.
Ønsker deg alt det beste, dette er en kjip situasjon for alle parter, lykke til.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for info, støtte og oppmuntring <3

Sitat av *pi Vis innlegg
jeg ville vurdert å sove et annet sted enn hjemme i natt og noen netter fremover. Har du mulighet til det?

Vet han at det er du som tok initiativ til innleggelsen?

De går med overfallsalarm. Ikke bekymre deg for det, ta vare på deg selv.
Vis hele sitatet...
Han vet det ikke, men han tror det er meg ja Jeg ringte dit i går og sa jeg var bekymret og de sa at han hadde fått telefonforbud der nå og blitt medisinert så han sov. Da kunne jeg slappe av. Takk jeg må prøve det nå ja å ta vare på meg selv!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det som høres helt på trynet ut er at han allerede får ha besøk og får lov til å ringe.

Det høres ut som et tegn på at de ikke skjønner alvorlighetsgraden av psykosen. Vanligvis når noen er så "far out" som han så blir de plassert på en lukket avdeling som er helt sterilt.
Ikke noe på veggene, ikke besøk, tlf, aviser.
Dette for at de skal skjermes fra alt av inntrykk så det ikke oppstår mer vrangforestillinger.

For meg, høres han veeeeldig psykotisk ut.
Det kan ta lang tid før han blir bedre, samtidig kan det være nødvendig å prøve mange forskjellige anti psykotikum før de finner noe som virker.

Du har gjort alt riktig TS, og fortsett å ring psykiatrisk avdeling og fortell hvordan han holder på hvis han ringer deg eller hans familie med trusler om vold. Det er alltid de nærmeste som har det verst når noen er psykotisk. Det er skremmende og fryktelig slitsomt.

Prøv å slapp av i den grad du klarer og ikke ta telefonen når han ringer. Du trenger ro, ikke å bli truet av en som ikke er seg selv. Du virker veldig sympatisk, men å ta telefonen for å være snill tror jeg gjør ting verre for deg. Det er jo ikke noen hyggelig samtale du mottar uansett og gir deg mere angst.

Jeg er ingen ekspert, men dette er min erfaring etter å ha levd med noen med tilbakevendende psykoser i mange år.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for mye god info og støtte! Ja jeg syns det er helt merkelig at han har fått låne telefon der så mye, etter trusslene så sa de at de kom til å gi han restriksjoner for telefonbruk men vet jo ikke hvor lenge det varer. Og i dag har kameraten hans vært der på besøk med en iPad/tablet!!!!! (veldig merkelig at han i det hele tatt får ha besøk av hvem han vil syns nå jeg) Jeg blir sint og oppgitt, for han er allerede i gang med å poste psykotiske ting på facebook, og han kommer til å sitte oppe hele natten på youtube å se på konpirasjonsvideoer og bare forsterke noen av vrangforestillingene sine. Første tanken var at jeg måtte ringe sykehuset og be de ta den fra han, men går ut fra de gjør det uansett for som du sier så er det vel vanlig prosedyre med full skjerming fra inntrykk på et sånt sted?! De har visst en felles stue men jeg er usikker på om det er TV der.

Jeg har fått full forståelse fra familien om at jeg ikke kan ha kontakt med han nå og de holder meg oppdatert. Han hadde vært roligere i dag og hadde erkjent at han var "syk i hodet" og ba om unnskyldning for truslene og måten han var mot meg på og hadde bedt de si fra til meg. Problemet er at det er desverre ikke bare når han er psykotisk at han kan være stygg og respektløs så jeg kjenner jo veldig på at dette her må være dråpen når han truet med å drepe meg.. Vet ikke om jeg noen gang vil kunne føle meg trygg med han og han nekter fortsatt på at han trenger hjelp og behandling så den dagen han slippes ut derfra er det tvilsomt han kommer til å fortsette på noe medisiner men det er så vanskelig å forholde seg til alt sammen nå så jeg prøver å ikke tenke så mye på han og ta vare på meg selv!