View Single Post
Mye bra innlegg her, så ikke så mye å legge til men et par ting.

Uansett hva som er politisk korrekt å gjøre - DU må lytte til DINE behov FØR hans behov. Det er det eldgamle oksygenmasken i flyet-eksempelet - du kan ikke hjelpe han eller noen andre hvis du ikke tar vare på dine behov først.
Men husk, du kan ha et stort ønske og behov for å hjelpe også - men det skal ikke gå på liv og helse løs.
Jeg vil påstå at grensa går et sted der du må late som du er kjæreste med personen.

Du kan gjøre det klart at dette er noe han må finne utav, med støtte fra de nær han, du må gå inn i deg selv om det kan stå i dette videre ,eller om grensa er nådd allerede. Jeg tror ikke det er formåltjenlig å late som at dere skal fortsette å være kjærester hvis du allerede har bestemt deg.
Hvis du ikke helt har bestemt deg, men allikevel vil støtte han, finn en måte å gjøre det på, på avstand, semi avstand - som ikke går utover din evne til å ta vare på deg selv.

Han vil få den hjelp han trenger etterhvert som han klarner, da håper jeg for hans del at du står klar, som kjæreste/eks eller venn og tar en samtale om hva som har skjedd. Hvis han er bitter eller har vansker med valgene du tok, så er denne tråden et godt bevis for omtanken du har hatt rundt saken.

all the best<3